بحرین

مقامات بحرینی پیش‌بینی می‌کنند صنعت گردشگری تا انتهای سال 2020 میلادی، سهم یک میلیارد دلاری در اقتصاد این کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آمار منتشرشده از سوی هیئت توسعه اقتصادی بحرین حاکی از آن است که تعداد گردشگران این کشور بین سال‌ 2014 تا 2015 میلادی با افزایش 11 درصدی به 10 میلیون گردشگر رسیده است.

این هیئت اقتصادی با پیش‌بینی رشدی بیشتر در سال‌های آینده عنوان کردند، هم اکنون 3 هزار اتاق هتل در این کشور حال ساخت است.

به عنوان مثال، گروه هتل‌های آمریکایی «ویندهام» مشغول ساخت چهار هتل بزرگ در بحرین است که طبق برنامه‌ریزی عملیات ساخت آن‌ها در 12 تا 18 ماه آینده به پایان می‌رسد و از سویی گروه میهمان نوازی عمار اعلام کرده است که چهار هتل تحت برند «اَدرس» و «ویدا» تا سال 2018 در بحرین افتتاح می‌کند.

به گزارش «عربین بیزنس»، گروه هتل‌های لوکس آسیا نیز از ساخت هتل بزرگ خود در این کشور تا سال 2018 خبر داده است.

هیئت توسعه اقتصادی بحرین که در نمایشگاه «بازار گردشگری عرب» امسال در دوبی مسئولیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری این کشور را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بحرین مشغول سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای در زیرساخت‌های مرتبط با صنعت گردشگری است که شامل توسعه طرح 1.1 میلیارد دلاری توسعه فرودگاه و همچنین طرح توسعه مرکز نمایشگاهی کشور برای میزبانی رویدادهای گوناگون و در مقیاس بزرگ می‌شود.