شهردار بیرجند گفت: اولین اتوبوس گردشگری خراسان جنوبی با هزینه 50 میلیون تومان برای تورهای گردگشری سطح شهر تا شعاع 20 کیلومتری در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان جنوبی، عباسعلی مدیح، امروز (26 دی ماه) در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس گردشگری بیرجند اظهار کرد: این اتوبوس با هزینه 50 میلیون تومان و با کمک پرسنل شهرداری بیرجند و سازمان اتوبوسرانی راه‌اندازی شده در حالی که راه‌اندازی این اتوبوس توسط شرکت‌های خارج از استان نیازمند 100 میلیون تومان سرمایه بود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی خراسان جنوبی برکسی پوشیده نیست، افزود: این اتوبوس برای تورهای گردگشری سطح شهر و تا شعاع 20 کیلومتری قابل استفاده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: نبود زیرساخت‌ها برای معرفی جاذبه‌ها مانع از معرفی شدن این آثار می‌شود و به همین دلیل درنظر گرفتن اتوبوس گردشگری از طرف شورای شهر ابلاغ شد و شهرداری کار آن را شروع کرد. تمام طراحی‌های دکوراسیون، سیستم صوتی و تصویری توسط شهرداری و سازمان اتوبوسرانی انجام شده است.

مدیح، ظرفیت این اتوبوس را 22 نفر اعلام کرد و یادآور شد: امیدوارم راه‌اندازی این اتوبوس در راستای ترغیب و تشویق جذب گردشگر موثر باشد و اگر استقبال از این اتوبوس خوب باشد تلاش می‌کنیم تا اتوبوسی با مدل بالاتر برای تورهای گردشگری خارج از شهر راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس دو روز آخر هفته برای شهروندان قابل استفاده است.