بوسنی

بوسنی به بازار جدید سرمایه‌داران گردشگری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا گردشگران کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس در حال جستجوی مقصد سفرهای آتی برای فرار از گرمای شدید در کشورهای خود هستند و سرمایه‌داران گردشگری با سرعت هرچه تمام در حال ساخت و ساز هتل و اقامتگاه های مقرون به صرفه در پایتخت بوسنی.

بوسنی، کشوری با آب و هوای کوهستانی که سال‌های 1992 تا 1995 را در جنگ سپری کرد، این روزها به لطف هوای معتدل در فصل‌های گرم و جمعیت مسلمانش، تبدیل به مقصد جدیدی برای سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری کشورهایی چون کویت، قطر و امارات شده است.

پایین بودن قیمت زمین و نیروی انسانی در بوسنی موجب شده موج جدیدی از سرمایه‌گذاران عرب برای ساخت هزاران ساختمان به عنوان هتل و اقامتگاه در سارایوو، پایتخت این کشور وسوسه شوند. بوسنی مقصد مناسبی خواهد شد برای مسافرانی از طبقه متوسط جامعه که در فصل‌های گرم سال به دنبال جایگزین مناسبی برای هتل‌های گرانقیمت سوییسی می‌گردند.

این اتفاق برای بوسنی که همچنان درگیر عواقب سوءجنگ است و نرج بیکاری 40 درصدی را تحمل می‌کند هم خالی از لطف نخواهد بود. تمام ساخت و سازها از طریق کمپانی‌های داخلی انجام می‌پذیرد و این به معنای مشغول به کار شدن عده زیادی از شهروندان بوسنیایی‌ است.

گردشگری بوسنی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. مسافرانی از شرق و غرب به سارایوو می‌روند تا «اورشلیم کوچک» را ببینند؛ شهری تاریخی که مملو از کلیساهای کاتولیک، اورتودوکس، معابد یهودیان و مساجدی است که همگی کنار هم قرار گرفته‌اند.

به گزارش اسکیفت، تعداد کل گردشگران این کشور طی سال جاری میلادی تا 30 درصد افزایش یافته است. استرالیایی‌ها و آلمانی‌ها بیشترین استقبال را از بوسنی داشته‌اند. تعداد گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس اما با سرعتی چشمگیر رو به افزایش است؛ تعداد مسافران کویتی طی سال 2015 سه برابر شده و به 33 هزار نفر رسیده است.

دولت بوسنی هم در این راستا با ساخت بزرگراه‌های جدیدی که سفر و حمل و نقل را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند، به جذب گردشگر بیشتر کمک کرده است. ساخت بزرگراهی که زمان سفر به سواحل این کشور از سارایوو را تا یک ساعت تقلیل داده است از جمله این اقدامات است.