اکسپو

مسئولان برگزاری مجموعه نمایشگاه‌های جهانی اکسپو 2015 در شهر میلان از استقبال فراتر از انتظار در این رویداد جهانی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «جوزپه سالا»، رئیس اکسپو 2015 در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، میزان استقبال از این مجموعه نمایشگاه‌ها در هفته اول برپایی فراتر از انتظارها بوده و در حالی که پیش‌بینی می‌شد در هفته اول 200 هزار نفر از اکسپو بازدید کنند، این رویداد جهانی تنها در روز اول پذیرای 220 هزار نفر از سراسر جهان بوده است.

همچنین براین اساس در سه روز ابتدایی افتتاح اکسپو میلان، 650 هزار نفر از فضای نمایشگاهی 1.1 میلیون متر مربعی این نمایشگاه‌ها در منطقه شمالی شهر میلان بازدید کرده‌اند.

«جولیانو پیساپیا»، شهردار میلان نیز درباره استقبال خوب از اکسپو 2015 گفت: این آمار و ارقام ما را مشتاق و علاقه‌مند می‌کند و این در حالیست که تظاهرات ضد برگزاری اکسپو در میلان در روز اول می و همچنین تاخیر در ساخت برخی غرفه‌ها ظاهرا تاثیر مخربی در برگزاری و استقبال از این رویداد جهانی در هفته آغازین نداشته است.

بسیاری از نمایشگاه‌های محل برگزاری اکسپو همچنان در حال ساخت هستند و کارگران در میان انبوه جمعیت گردشگران مشغول کارند.

اکسپو میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» بر روی مساله غذا تمرکز دارد و بنابر اعلام رئیس انجمن مرکزی کشاورزان ایتالیا، تنها در سه روز ابتدایی برگزاری اکسپو 800 هزار وعده غذایی در محوطه برگزاری اکسپو میلان خریداری و مصرف شده است.

استقبال خوب از اکسپو میلان 2015 امیدها را برای خروج میلان و کشور ایتالیا از بحران اقتصادی زنده کرده است، همانطور که در دسامبر 2014 نیز رئیس اکسپو ابراز امیدواری کرده بود برگزاری این مجموعه نمایشگاه های جامع جهانی بتواند 11 میلیارد دلار سود ناخالص ملی برای ایتالیا به ارمغان بیاورد.

«متئو رنزی»، نخست‌وزیر ایتالیا روز قبل از افتتاح اکسپو عنوان کرده بود که 10 میلیون قطعه بلیت با قیمت استاندارد 39 یورو پیش فروش شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود 20 میلیون نفر در طول شش ماه برگزار این رویداد جهانی از آن بازدید کنند.

145 کشور کوچک بزرگ از سراسر جهان در نمایشگاه جامع اکسپو میلان 2015 شرکت کرده‌اند تا جدیدترین و نوآورانه‌ترین راه‌های تولید غذای خود را غرفه‌هایی با معماری منحصر به فرد در معرض نمایش قرار دهند.