درویش امیری

معاون امور پارلمانی در سازمان میراث فرهنگی گفت: قفل صنعت گردشگری را بدون حضور خبرنگاران باز کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم‌اندیشی تشکل‌های گردشگری عصر روز دوشنبه در سفره‌خانه عالی‌قاپو برگزار شد. در این برنامه درویش امیری، مدیرکل امور حقوقی مجلس در سازمان میراث فرهنگی، گفت: ایران در میان کشورهای اسلامی جزو دومین کشور برتر جهان است. برخی از قفل‌هایی که باعث کندی صنعت گردشگری می‌شود را تصور می‌کنم بهتر است رئیس تشکل‌های گردشگری جلسه‌ای گذاشته و این موضوعات را بدون حضور خبرنگاران در میان بگذارد.

وی گفت: قانونی برای حفاظت از میراث فرهنگی سال‌ها وجود داشت که خاک می‌خورد، اخیرا این قانون را در حال عملیاتی کردن داریم.

مدیرکل امور حقوقی مجلس سازمان میراث فرهنگی افزود: باید طوری نظر کارشناسی داده شود که اگر قرار است در مجلس قانونی تدوین شود، آن قانون دوباره مانعیایجاد نکند. اکنون دوستان ما در مجلس ما را گاهی مورد اعتراض قرار می‌دهند و می‌گویند شما طرفدار دولت هستید و یا بخش خصوصی. ما تلاش می‌کنیم که معافیت گمرکی برای بخش خصوصی بگیریم ولی بالاخره دولت و حکومت تکیه به نفت داده است.

درویش امیری ادامه داد: من چندی پیش صحبتی کرده بودم که روزنامه‌ها آن را تیتر کردند، گفتم امیدوارم روزی بوی نفت از سر سفره مردم برداشته شود. الان هم به همین حرف پایبندم.

وی تصریح کرد: ۲۲ نماینده مجلس که همیشه با ما همکاری می‌کنند را برای ضیافت شام دعوت کرده و به آنها خدا قوت می گوییم.

مدیرکل امور حقوقی مجلس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: اکنون در آخرین روزهای سال قرار داریم ولی هنوز تعداد زیادی از کارکنان دولت حقوق ماهانه‌شان را در پایان اسفند ماه نگرفته‌اند؛ این موضوع نشان می‌دهد شرایط نقدینگی دولت به چه صورت است.

درویش امیری افزود: چند سالی است که موج مثبتی در حوزه گردشگری ایران آغاز شده ولی این حرکت با سرعت شتر در حال طی شدن است. در حالی که در دنیا به سرعت جت، این حرکت ادامه دارد.

درویش امیری درحالی از نمایندگان تشکل های گردشگری خواست تا مشکلاتشان را بدون حضور خبرنگاران حل کنند که خبرنگاران حوزه گردشگری عضو کمیته اطلاع رسانی این تشکل هستند!