گردشگری

اولین کنفرانس بین‌المللی «رویکردهای معنویت در گردشگری» توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس بین‌المللی «رویکردهای معنویت در گردشگری» توسط دانشگاه علم و فرهنگ در اواسط پاییز 94 برگزار خواهد شد.

برگزارکنندگان این کنفرانس در این‌باره اعلام کردند: «امروزه با توجه به کثرت روزافزون نیازهای کمتر دیده شده معنویت در زندگی روزانه، موضوع گردشگری از اقدامی صرفا متکی بر جابجایی و تحرک فیزیکی، به فعالیتی در راستای رشد و تعالی با پس زمینه‌های معنویت تغییر کارکرد یافته است.

از آنجایی که کشور عزیزمان توانایی‌ها و دارایی‌های بالقوه فراوانی در زمینه ابعاد معنوی گردشگران در جهان دارد و از طرفی در دهه‌های اخیر افزایش صدمات زندگی ماشینی باعث توجه بیشتر انسان و گردشگر معاصر به جنبه‌های معنوی زندگی و در نتیجه گردشگری شده است، لذا بازشناسی جنبه‌های موجود در گردشگری به عنوان ابزار تعالی و نجات از روزمرگی، راه نجاتی برای کاهش این فشارهای نهادینه شده به حساب می‌آید و از طرف دیگر به خلق جایگاهی جدید برای گردشگری کشورمان در جهان منجر خواهد شد؛ آن هم جایگاهی شایسته و مطابق با ارزش‌های دینی و ملی.»

طبق برنامه اعلام شده، در این کنفرانس موضوعاتی چون ماهیت معنوی سفر و گردشگری، ارتباط میان فرهنگ و معنویت در گردشگری، ارتباط مفاهیم اخلاقی و معنویت در گردشگری، آثار معنویت گردشگری بر سیاست و صلح جهانی، رسانه و فرهنگ با نگاه به معنویت در گردشگری و راهکارهای برندسازی در گردشگری با رویکردهای معنویت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تغییر نگرش از صورت ظاهری گردشگری به باطن عمیق قابل استفاده آن یکی از مهمترین اهداف این کنفرانس است که با حضور اساتید و محققان داخلی و خارجی برای اولین‌بار به صورت علمی توسط دانشگاه علم و فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تاکنون دانشگاه‌های معتبری از کشورهای مختلف برای مشارکت در برگزاری این کنفرانس و موضوع بکر و مفید آن،‌ اعلام آمادگی و علاقه کرده‌اند.

جزئیات برنامه‌ها و تاریخ فراخوان دریافت مقالات از سایت دانشگاه به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.