مسافرت

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نظارت‌های محسوس و نامحسوس بر دفاتر خدمات مسافرتی را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد با هدف احقاق حقوق هموطنان و آن دسته از گردشگرانی که برای سفر از خدمات دفاتر مسافرتی استفاده می‌کنند و با تور به سفر داخلی و خارجی می‌روند، علاوه‌بر انجام بازرسی‌های معمول، به تشدید نظارت‌ها در قالب اعزام اکیپ‌های نظارتی محسوس و نامحسوس اقدام کرده است.

این ستاد از ابتدای دی‌ماه با اعزام اکیپ‌های نظارتی به استان‌های مختلف کشور به منظور نظارت بر نحوه عرضه خدمات بویژه تورهای مسافرتی، کنترل و تطبیق قیمت‌ها با خدمات، فعالیت خود را آغاز کرده است. بازرسان و ناظران این ستاد با مشاهده تخلفات احتمالی، برخورد قاطع و قانونی را معمول خواهند داشت.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از هموطنان تقاضا کرده است ضمن بررسی مقاصد سفر و تنوع قیمت‌ها و خدمات تور، صرفاً از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و معتبر که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز دارند تور بخرند و دقت داشته باشند که جزییات خدمات مورد توافق با دفتر خدمات مسافرتی در قرارداد تور ذکر شده باشد.

همه دفاتر خدمات مسافرتی موظف به عقد قرارداد تور برای سفرهای داخلی و خارجی با مسافران و گردشگران هستند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شماره تماس‌های 66582230 و 66582231 را به منظور دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران و گردشگران اختصاص داده است تا مسافران و گردشگران نظرات خود را از این طریق اعلام کنند.