تهران

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: تصاویر و فعالیت‌های هنری در شهر می‌تواند ار‌زش‌های هنری را به جهانگردان نشان دهد و به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب بیاید.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی ایسنا، سیدمحمد جواد شوشتری با اشاره به برگزاری سومین دوسالانه دیوارنگاری شهری با عنوان «شاهدان شهر»، درباره تاثیر این رویدادها بر افزایش سطح فرهنگی جامعه گفت: یکی از مسائل کل کشور که هیچ وقت نباید آن را فراموش کرد، بحث هویت است. هویت ملی و انقلابی ما را وامی‌دارد نام یادگارانی که برای این نظام و مملکت جان‌فشانی کردند را زنده نگه داریم و از تلاش‌های آنها نیز اطلاع کسب کنیم.

وی افزود: انجام فعالیت‌های هنر شهری به طور کلی الگویی برای سایر شهرهای کشور محسوب می‌شود و اقدام ارزنده‌ی سازمان زیباسازی در خصوص مشخص کردن و جانمایی این آثار قابل ستایش است.

مشاور شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: یک اثر هنری زمانی تاثیر خودش را می‌گذارد که به صورت صحیح جانمایی شود. یعنی هر اثری در مکانی مناسب، قابلیت اثرگذاری بر مخاطب را پیدا می‌کند. برگزاری برنامه‌هایی نظیر دوسالانه دیوارنگاری شهری، سبب آشنایی مردم با مقام شهدا می‌شود و بهترین‌هایی که انتخاب شده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند.

شوشتری در پاسخ به سوالی درباره اینکه این دوسالانه چه تاثیری بر جهانگردی و توریسم در شهر دارد، گفت: قاعدتاً وقتی بتوانیم ارزش‌های افزوده شهرمان را افزایش دهیم و هنر ایرانی در سطح شهر نهادینه شده و تبدیل به شهری گران‌قیمت و باارزش از نظر توریستی و گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضاهای جدید شهری توسط این نقاشی‌های دیواری به وجود می‌آید، بیان کرد: این فضاهای جدید شهری که توسط آثار هنری ایجاد شده‌اند، خودشان می‌توانند توریست‌ها را در فضای شهری راهنمایی کنند و شرایطی را فراهم می‌آورد که گردشگر بیشتری وارد تهران شوند.

مدیرکل دفتر شهردار تهران در پایان گفت: این تصاویر و فعالیت‌های مشابه هنری در شهر هم می‌تواند ارزش‌های هنری را به جهانگردان نشان دهد و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید.

نمایشگاه سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری در سه بخش مسابقه شاهدان شهر، بخش پژوهش و مروری بر آثار دیوارنگاری شهری، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، هفته گذشته در فرهنگستان هنر گشایش یافت. همزمان با برپایی این نمایشگاه 100 طرح برگزیده این نمایشگاه روی دیوارهای شهر تهران از سوی هنرمندان نقاشی خواهد شد. علاقه‌مندان جهت دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.