گردشگر خارجی

آمارها نشان می‌دهد صنعت گردشگری قاره آسیا و اقیانوسیه طی سال 2014 میلادی رشدی پنج درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس گزارشات سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل، از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی رشد صنعت گردشگری آسیا و اقیانوسیه پنج درصد بوده است.

بهترین آمارها مربوط به جنوب آسیا (8 درصد رشد) بوده که طلایه‌دار آن، کشور هند با 7 درصد افزایش نرخ گردشگر بوده است. شمال‌شرق آسیا هم با 7 درصد افزایش تعداد گردشگران به ژاپن و کره‌جنوبی رتبه دوم را در این منطقه داشته‌ است.

در اقیانوسیه هم استرالیا و نیوزلند بیشترین نتیجه را طی یک سال گذشته به ثبت رسانده‌اند. منطقه جنوب‌شرقی آسیا که سال 2013 نسبت به سال پیش از آن کاهش آمار داشته، در سال 2014 شاهد دو درصد رشد بوده است.

در این بازه زمانی تعداد گردشگران بین‌المللی در این منطقه به 978 میلیون نفر رسیده و این به معنای افزایش 45 میلیون نفری این آمار در مقایسه با سال 2013 است. با توجه به این افزایش 4.7 درصدی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2014 این رقم به یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر برسد.

بیشترین این مسافران به ترتیب از قاره آمریکا (رشد 8 درصدی)، آسیا و اقیانوسیه (رشد 5 درصدی) و اروپا (رشد 4 درصدی) بوده‌اند. آمریکای شمالی (9 درصد افزایش) و جنوب آسیا (8 درصد افزایش) مناطقی هستند که بیشترین نتایج را به ثبت رسانده‌اند.

جنوب اروپا، منطقه مدیترانه، شمال‌شرق آسیا و شمال اروپا همگی با هفت درصد رشد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مصر، اردن، لبنان و عربستان سعودی کشورهایی هستند که به نسبت سال 2013 رشد قابل توجهی در زمینه گردشگری داشته‌اند.