کاخ پاسال

شهردار منطقه سه درباره خبرهای منتشر شده پیرامون خانه پاسال در روزهای اخیر گفت: این خانه تنها ۳۰ سال قدمت دارد و تاکنون شکایتی از سوی هیچ نهادی برای جلوگیری از تخریب آن نشده است.

فخرالدین سلیمانی‌راد به خبرنگار مهر گفت: خانه پاسال نه کاخ است و نه خانه تاریخی چرا که ۳۰ سال بیشتر از زمان ساختش نمی‌گذرد ضمن اینکه این بنا متعلق به یک فرد بهایی بوده که سالها پیش از ایران فرار کرده و خانه‌اش توسط نهادهای دولتی مصادره و پس از آن به بخش خصوصی فروخته شده است.

وی گفت: این خانه اگر میراثی بود و یا با ارزش به حساب می‌آمد حتما توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت و یا اقدامات حفاظتی برایش انجام می‌شد ولی این بنا در فهرست میراث ملی ثبت نیست.

سلیمانی‌راد بیان کرد: این بنا اکنون در اختیار بخش خصوصی است ولی برعکس آنچه که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند هیچ مجوزی برای تخریبش هنوز صادر نشده، من هم نمی‌دانم که مالک قصد انجام چه کاری را دارد. این ملک کاملا شخصی است و اگر مالکی به شهرداری مراجعه کند صرفا در حوزه گرفتن جواز و اقدامات دیگر خواهد بود، بنابراین از تخریب و یا عدم تخریب آن اطلاعی ندارم.

وی درباره اینکه طبق طرح تفصیلی این بنا به‌عنوان خانه باغ معرفی شده و نشان می‌دهد که تا چند سال پیش هم در آن درختان زیادی وجود داشت، گفت: از سرنوشت باغ‌ها نیز اطلاعی ندارم ضمن اینکه به حوزه ما مربوط نمی‌شود، سازمان پارک‌ها و جنگل‌ها باید پیگیر این موضوع باشد اما تاکنون شکایتی از سوی آنها نشده است.

پیش از این معاون خدمات شهری در دیداری با شهردار منطقه ۳ اعلام کرده بود که حفظ باغ‌ها بسیار اهمیت دارد و خطاب به شهردار منطقه ۳ گفته بود تمام تلاش خود را انجام دهید تا این باغ ها به عنوان میراثی برای آیندگان نگهداری شود.