علی رحیم‌پور

یک کارشناس گردشگری معتقد است: اکنون شاید بتوان از سیاسیونی که سال‌ها در کشورهای دیگر دارای سمت بوده‌اند مانند کلینتون، دعوت کرد تا به ایران بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فصلی تشکل‌های گردشگری پیش از ظهر روز امروز یکشنبه در هتل همای تهران برگزار شد. در این برنامه علی رحیم‌پور، کارشناس گردشگری و مدیرعامل هتل هما گفت: تا سال ۲۰۱۶ حدود ۷۰ درصد اتاق‌هایمان را فروخته‌ایم قرار است ایران را به دنیا عرضه کنیم تا جهانیان ایران را ببینند. اکنون فرصتی برای ایران ایجاد شده و باید به بهترین نحو از آن بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: در حوزه توریسم پزشکی، از نظر داشتن پزشک‌های متخصص سرآمد هستیم و نرخ پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان تر است. کار سازمان میراث فرهنگی باید آگاه سازی و اطلاع رسانی باشد اما متاسفانه ترک‌ها هم ایران را نمی‌شناسند. شاید الان بتوانیم کلینتون را به ایران دعوت کنیم. باید راهی ایجاد کرد که تصویر ایران را در جهان تغییر دهیم.

وی افزود: اکنون خانه مسافرها رقیب هتلداران شده‌اند. به طوری که هتل همای مشهد ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته عقب افتاده است.

رحیم‌پور درباره پلمپ شدن هتلها به خاطر تخلف گفت: هتل یک مکان عمومی است که کسی حق ندارد آن را پلمپ کند اگر تخلفی در آن انجام شد باید با مدیرش برخورد شود نه اینکه آن را ببندند.

رحیم‌پور به مشکلات دیگر گردشگری اشاره کرد و افزود: خودروهای همراه گردشگران یکی دیگر از مشکلات است. گردشگر نمی‌تواند با خودروی شخصی‌اش به ایران بیاید. باید از الان به دنبال این باشیم که کارت مستر، یورو و اکسس وارد گردشگری شود. ما حتی خودروهای تشریفات هتل را نداریم. احداث هتل در دنیا جزو خدمات شهری است و شهرداری موظف است که مجوز دهد تا هتل بسازند چون داشتن هتل آبروی شهر است.