رجبعلی خسروآبادی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: تفاهم نامه همکاری با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در سه حوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری امضا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی در حاشیه جلسه با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: : بهره بردار نهایی از همکاری دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی مردم خواهند بود. افزایش امنیت فضاهای گردشگری پایتخت با امنیتی کردن حضور گردشگران متفاوت است تاکید کرد :امنیت مهمترین مسئله و نیاز در توسعه گردشگری محسوب می شود و ما به دنبال ارتقاء حس امنیت به گردشگران هستیم.

خسروآبادی  افزایش تعامل با نیروی انتظامی را لازمه توسعه گردشگری پایتخت عنوان کرد و ادامه داد: درست است که تهران همچون سایر دیگر استانهای کشور به لطف همه فعالیت ها و زحمات شبانه روزی  دستگاه های امنیتی و نیروی انتظامی برای گردشگران بسیار ایمن و امن است افزود: این موضوع باعث نمی شود تا از دیگر ظرفیت های نیروی انتظامی همچون تسهیل در تردد وسایل توریستی در اماکن شلوغ پایتخت  و برخورد با فرصت طلبان فضای مجازی در فروش خدمات غیر واقعی و غیرقانونی خدمات گردشگری  استفاده نکرد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران  ادامه داد: بخشی از مفاد تفاهم نامه در حوزه استفاده از ظرفیت صنایع دستی برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و کودکان کار برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

خسروآبادی دامنه نفوذ بسیاری از هشدار های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از طریق پلیس را به واسطه اعتماد زیاد مردم به این نهاد بسیار گسترده دانست و ادامه داد: به همین منظور بروشورهای اطلاع رسانی به گردشگران با مشارکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تهران منتشر می شود.