هفت سین

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اعلام آنکه هفت اثر تاریخی- فرهنگی به عنوان هفت سین تاریخ تهران قدیم برای برگزاری جشنواره و اجرای تورهای رایگان تهران قدیم در ایام نوروز و پیش از آن انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلی خسروآبادی با بیان اینکه سرای کاظمی به عنوان نماد خانه های تاریخی برای برگزاری اولین جشنواره سین‌های تاریخی تهران قدیم برگزیده شده است گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره پس بازدید از اماکن تاریخی- فرهنگی در گذر امام زاده یحیی در جشنواره هفت سین تاریخی  سرای  کاظمی حضور خواهند یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اظهار آنکه اولین جشنواره سین‌های تاریخی تهران قدیم در شب بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامی معاصر ایران پروین اعتصامی برگزار می شود افزود: به همین منظور  بخشی  از برنامه جشنواره به اجرای شعرخوانی پرداخته خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان آنکه سردر باغ ملی به عنوان دروازه، سنگلج نماد محلات، سبزه میدان نماد میدان‌های شهر، سقاخانه نوروز خان به عنوان سقاخانه‌ها، سی تیر نماد گذر‌های فرهنگی و تاریخی و در آخر سید اسماعیل به عنوان امام زاده‌های تاریخی شهر تهران معرفی می شوند.

در پایان خسروآبادی با تصریح آنکه این جشنواره با مشارکت مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقه ۱۲ برگزار می‌شود افزود: علاقه مندان برای شرکت در  تور رایگان گذر امام زاده یحیی که شامل بازدید از سرای کاظمی، حمام نواب، سقاخانه گذر امام زاده یحیی، است می توانند با شماره تلفن ۳۳۵۴۶۷۱۳ الی ۱۵ دفتر بافت تاریخی تماس حاصل نمایند یا نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند.