گاراژ

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از درخواست این سازمان جهت تبدیل گاراژ «تی.‌بی.‌تی» به عنوان پایانه تورهای گردشگری تهران خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گردشگری ایسنا بیان کرد: نامه‌ای به معاونت شهرسازی نوشته‌ایم تا مکانی که قبلا به گاراژ «تی.‌بی.‌تی» در خیابان سپهبد قرنی معروف بوده را به پایانه‌ای برای مسیرهای گردشگری تهران تبدیل کنیم.

او افزود: در حقیقت باید فضایی مانند پایانه بیهقی به عنوان مرکزی برای مسیرهای گردشگری در شهر تهران داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اضافه کرد: مثلا 10 مسیر برای گردشگری تعریف کردیم، طبیعی است که پایانه‌ای هم برای آن در نظر بگیریم تا گردشگران بدانند باید کجا سوار ماشین‌ها شوند. در حقیقت با این کار یک پایانه برای مسافرانی که از یک مسیر مشخصی سوار ماشین می‌شوند، تعیین می‌شود.

خسروآبادی با بیان اینکه این پایانه از دو جنبه اهمیت دارد گفت: با این کار هم مرکزیت برای استقرار ماشین‌های تورهای گردشگری داریم و هم اینکه مردم نسبت به این قضیه یک حالت نشانداری پیدا می‌کنند. یعنی می‌دانند هنگامی که در یک تور گردشگری ثبت نام کردند، از کجا سوار اتوبوس شوند و دیگر سر هر چهارراهی منتظر نمی مانند.

او اضافه کرد: هنوز پاسخی به این درخواست ما داده نشده، اما امیدواریم معاونت شهرسازی لطف کند و این مکان را در برای چنین کاری در اختیارمان قرار دهد زیرا ما فکر می‌کنیم با کمترین تغییر می‌تواند اتفاق خوبی برای این مکان بیفتد چون در حال حاضر از این پارکینگ استفاده نمی‌شود.