اسپانیا در سال 2014 میلادی میزبان حدود 65 میلیون گردشگر بود و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار اعلام شده، طی 12 ماه گذشته حدود 64 میلیون و 900 هزار مسافر راهی اسپانیا شدند و آمار صنعت گردشگری بین‌المللی این کشور را تا هفت درصد افزایش دادند.

براساس بررسی‌های انجام شده، این رقم طی 14 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. حدود یک‌چهارم این مسافران اهل انگلیس بوده و 14 میلیون نفر در تعطیلات اسپانیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند.

این رقم نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است. 10 میلیون و 600 هزار فرانسوی و 10 میلیون و 400 هزار آلمانی پس از انگلیسی‌ها بیشترین سهم را در رشد گردشگری کشور اسپانیا داشتند.

به گزارش لوکال، کاتالونیا، جزایر قناری و جزایر بالریک از مهمترین و پرطرفدارترین نقاط گردشگری اسپانیا به حساب می‌آیند که سهمی 60 درصدی در آمار جذب گردشگر سال 2014 دارند.

حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا که بیشترین میزان شاغلان در این صنعت را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد، به صنعت گردشگری اختصاص یافته و حدود هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. هر گردشگر نیز به طور متوسط روزانه 108 یورو در اسپانیا هزینه می‌کند.

اسپانیا که جزایر قناری مقصد اول گردشگران خارجی آن محسوب می‌شود، به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله سواحل پاک و آثار تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره اسلامی یکی از کشورهای محبوب گردشگران به شمار می‌رود.