jet

با انجام نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای گردشگری فضایی، تحقق رویای سفر به فضا برای گردشگران به واقعیت نزدیک‌تر شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با انجام موفقیت‌آمیز نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای ویژه گردشگری فضایی در صحرای کالیفرنیا، تحقق رویای گردشگری فضایی بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فضاپیما ابتدا بوسیله‌ یک هواپیما به ارتفاع 47 هزار پایی برده شد و پس از رها شدن از هواپیما به ارتفاع 55 هزار پایی رفت. البته در مرحله‌ بعدی این آزمایش که در روزهای آتی انجام خواهد شد، فضاپیمای گردشگری فضایی تا ارتفاع 328 هزار پایی بالا خواهد رفت.

تا ‌کنون بیش از 500 نفر برای سفر فضایی با این فضاپیما که گنجایش حمل شش گردشگر فضایی را دارد، ثبت‌نام کرده و مبلغ 200 هزار دلار نیز به عنوان پیش پرداخت به شرکت «ویرجین گلکسی» به مدیریت و مالکیت «سر ریچارد برانسون» که وظیفه‌ راه‌اندازی اولین تور فضایی را بر عهده دارد، پرداخته‌اند که این امر تا کنون درآمد هنگفتی را برای این شرکت به همراه داشته است.

فضاپیمای شرکت «ویرجین گلسی» که برای سفر به فضا با هزینه‌ 162 میلیون پوندی طراحی و ساخته شده، دارای چهار موتور جت است و در مدت 90 ثانیه به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین می‌رسد.

این فضاپیما که در زمان برخاستن از زمین سرعتی حدود 4000 کیلومتر در ساعت دارد، پس از رسیدن به ارتفاع 100 کیلومتری در هوا معلق شده و در آن زمان است که سرنشینانش می‌توانند از یک مسافرت واقعی لذت ببرند.

در این پرواز مسافران سفری فراتر از جو زمین را تجربه کرده و زمین را از منظری که تنها فضانوردان قادر به دیدن آن هستند، مشاهده خواهند کرد.

از سال‌ها قبل تعداد زیادی از چهره‌های سرشناس جهان برای سفر با این سفینه اقدام به رزرو جا کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به «آنجلینا جولی» و «براد پیت»، دو چهره‌ سرشناس هالیوود، «اشتون کارچر»، راننده‌ی مشهور فرمول یک و «استیون هاوکینگ»، فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور اشاره کرد.

در این پروژه‌ منحصر به فرد، چندین شرکت و سازمان دیگر نیز با شرکت «ویرجین گلکسی» همکاری دارند که از آن جمله می‌توان به سازمان ناسا، سازمان علوم و فضایی آمریکا و شرکت مایکروسافت اشاره کرد.