شیراز

شهردار از سنگ‌فرش شدن خیابان هجرت، مسیر منتهی به ارگ کریمخانی و ساختمان شهرداری شیراز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه فارس،‌ علی‌رضا پاک‌فطرت، سه‌شنبه، 24 شهریور در حاشیه بازدید از طرح تعریض خیابان هجرت شیراز به خبرنگاران گفت: با اجرای طرح بدنه‌سازی، نورپردازی و سنگ‌فرش، این خیابان را به یک مسیر گردشگری تبدیل خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه حرم‌های مطهر، محور و کانون تمام تلاش‌ها برای ارتقا و توسعه شیراز است، بیان کرد: ایجاد تغییرات اشاره شده در خیابان هجرت که یکی از مسیرهای دسترسی به حرم‌های مطهر محسوب می‌شود، زمینه ساز تسهیل تردد زائران سومین حرم‌ اهل‌بیت(ع) خواهد بود.

پاک‌فطرت با تأکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها با هدف پیشگیری از افزایش حجم ترافیک موجود و دیگر معضلات خصوصا در بافت تاریخی شیراز، خاطرنشان کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی حضرتی، با ظرفیت 500 خودرو اجرایی شده که پیشرفت مناسبی هم دارد، این پروژه به همراه پارکینگ بین‌الحرمین با ظرفیتی حدود 2500 واحد پارک، شرایط مناسبی را در منطقه ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه بهبود مسیرهای دسترسی به حرم های مطهر (ع) هم از لحاظ روان بودن و هم از نظر زیبایی باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و نیز مالکان این بناها قرار گیرد، افزود: شهرداری در حال آماده سازی طرح‌های متعدد شهرسازی با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در محورهای بولوار کریم‌خان زند و لطفعلی خان زند و خیابان‌های منشعب از آن است تا در لحظه ورود سرمایه‌گذاران و مالکان به سرعت شرایط را برای آنان آماده کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان پیرامون ایجاد مسیر دسترسی جدید در طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، بیان کرد: طرح توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی و آستانه، نیازمند ایجاد مسیرهای پیاده و البته زیبا و متناسب است.