سمنان

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 19 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد تاسیسات گردشگری در این استان در دست اجرا است.

به گزارش ایسنا، محمد طاهریان اظهار کرد: این طرح‌ها با حجم سرمایه گذاری بیش از 1900 میلیارد ریال با زیربنای بالغ بر 143هزار مترمربع در حال اجرا هستند. این پروژه‌ها 604 اتاق و 1208 تخت به ظرفیت تاسیسات گردشگری استان اضافه و زمینه اشتغال 668 نفر را فراهم می‌کنند.

او به صدور هفت فقره موافقت اصولی و تمدید چهار موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در سالهای 93 و 94 اشاره کرد و گفت: هشت طرح طی دو سال گذشته تاکنون برای دریافت تسهیلات از منابع داخلی بانک‌های استان معرفی شده‌اند.

طاهریان با بیان این که در حال حاضر بیش از 20 طرح گردشگری در دست پیگیری قرار دارد، افزود: در صورت واگذاری اراضی و صدور مجوزهای لازم، تا پایان سال جاری سه پروژه دیگر نیز به تاسیسات در دست احداث افزوده می‌شود.

او با بیان این که طی پنج سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات گردشگری استان سمنان دو برابر افزایش یافته است، گفت: در این مدت سه واحد بزرگ گردشگری به بهره‌برداری رسیده و هفت واحد گردشگری اعم از هتل، اقامتگاه بوم گردی و سایر تاسیسات اقامتی و پذیرایی در دست بهره‌برداری قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اجرای گازرسانی به مجموعه گردشگری اقامتی «انگورستانی»، اجرای بخشی از مسیر دسترسی به «پیغمبران» سمنان، اجرای بخشی از شبکه آب‌رسانی به «پیرخوشدر»، برق‌رسانی به تنگه داستان و تکمیل کمپینگ‌های گردشگری زائرسرای «بیارجمند» و «ایوانکی» را از پروژه‌های انجام‌شده عنوان کرد.

طاهریان با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های استان سمنان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و نقش موثر اجرای همایش سرمایه‌گذاری اسفند ماه سال گذشته در تحقق این مهم، گفت: در این همایش 16 عنوان فرصت در 28 منطقه از استان معرفی و بیش از 22 تفاهم نامه با حجم سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال منعقد شد.

او افزود: در صورت تحقق زمینه‌های اجرایی این تفاهم‌ها و بهره برداری از تاسیسات گردشگری مورد تفاهم، زمینه اشتغال پایدار بیش از 700 نفر فراهم می‌شود.

در استان سمنان 40 واحد اقامتی شامل چهار مهمانسرا، پنج هتل، پنج مهمانپذیر، دو هتل آپارتمان، هشت خانه مسافر، 15 اقامتگاه بوم‌گردی و یک کمپینگ زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان فعال است. ظرفیت کل اقامتی در استان سمنان 1500 نفر با حدود 1000 تخت است.