نشست

سمنان- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سمنان گفت: این استان باید از معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود و این مهم رسالت اصلی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب حکیم زاده ابیانه ظهر چهارشنبه در خلال هفتمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سمنان، به میزبانی اتاق بازرگانی این استان، ضمن تاکید بر لزوم تبدیل استان سمنان از نقطه گذر به مقصد برای گردشگران، اظهار داشت: تبدیل استان سمنان از نقطه گذر به مقصد به دلیل وجود ظرفیت های فراوان توریستی، راهبرد اصلی این کمیسیون است، لذا باید تمام  ظرفیت استان را برای تحقق این امر به کار گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به  داشته ها و رعایت آداب و سنن منطقه در جذب توریست بسیار مهم است، افزود: تنوع فرهنگ ها، سنت ها، آداب و رسوم و ارائه این موارد در قالب فستیوال های متعدد برای توسعه صنعت گردشگری  بسیار لازم و ضروری است.

توسعه گردشگری منوط به برنامه منسجم است

مجری طرح تکاپو نیز در ادامه این نشست، توسعه گردشگری سمنان را منوط به برنامه ریزی منسجم دانست و گفت: بررسی راه های تحول در محصولات گردشگری بامحوریت تمرکز بر مزیت رقابتی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

نیره اسکندری ادامه داد: جاذبه های گردشگری در استان سمنان بسیار زیاد هستند ولی متاسفانه گردشگران داخلی و خارجی کمترین اطلاعات را از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان دارند چراکه سهم توسعه صنعت گردشگری سمنان هم اکنون بسیار اندک است.

وی حضور بخش خصوصی در زمینه جذب گردشگری را خواستار شد و افزود: برگزاری اکسپوها و نمایشگاه های بین المللی در معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان بسیار موثر خواهند بود.