استان قم
نقشه قمهواشناسی قم

منوچهر جهانیان در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائرین استان قم در جمع اعضا و مسئولین ستاد، ضمن تقدیر از روند خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرین در استان قم اظهار داشت‌: برآیند خدمات و فعالیت‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز با تراکم جمعیت زائرین و مسافرین نمود پیدا می‌کند.

وی به امکانات و تجهیزاتی که برای خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرین در قم فراهم شده اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در نوروز امسال با وجود افزایش سفرها و ورودی به استان‌های کشور با بسیج امکانات و خدمات روند بسیار مطلوبی برای میزبانی از مسافرین فراهم شده است.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور از اقامت شبانه بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر در شهرهای مختلف کشور تا شب گذشته خبر داد و گفت: میزان ورودی و اقامت در استان‌های مختلف کشور رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که خدمات مختلف در استان‌های کشور از نظر کمی و کیفی بیش از 60 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون استان‌ها خراسان رضوی، فارس، مازندران و قم بیشترین آمار ورودی را به خود اختصاص داده‌اند.

جهانیان به نگاه ویژه دولت برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حمایت دولت، روند بسیار مطلوبی در سفرهای نوروزی فراهم شده است.