زائران حج

دولت فیلیپین با صدور بیانیه‌ای از زائرانش خواست که در صورت امکان از حضور در مراسم حج امسال خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این بیانیه با اشاره به شیوع ویروس تنفسی کرونا در منطقه خاورمیانه و عربستان که تا کنون به مرگ 286 تن انجامیده، از زائران این کشور به‌ویژه سالمندان، کودکان، بیماران و زنان باردار خواست تا در صورت امکان در سال 2015 به سفر حج مشرف شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است امسال حدود 6500 زائر فیلیپینی برای مراسم سالانه حج راهی عربستان می‌شوند که تعداد آنها به دلیل اجرای پروژه توسط مسجدالاحرام در شهر مقدس مکه در مقایسه با سال 2013 حدود 20 درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مسوول جامعه‌ اسلامی شهر «مانیل»، اعزام زائران فیلیپینی از 20 اکتبر آغاز شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسوولان عربستانی، مقصد پرواز‌های ویژه زائران شهر مقدس مدینه است. زائران فیلیپینی همچنین یک هفته قبل از اعزام به عربستان در برابر بیماری مننژیت واکسینه ‌شده‌ و در کلاس‌های ویژه آموزش مناسک حج حضور یافته‌اند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تا کنون ابتلای بیش از 800 نفر به ویروس کرونا در کشور عربستان گزارش شده که در همه موارد عوارضی چون سرفه‌های شدید، تب‌ و التهاب ریه‌ها مشاهده شده است. این ویروس به کشورهای همسایه عربستان انتقال یافته است، البته موارد نادری هم در اروپا‌، آسیا و آمریکا گزارش شده است.