peru1

شهر تاریخی «ماچوپیچو»، مقصد نخست گردشگری پرو در سال 2012 میزبان نزدیک به سه میلیون گردشگر بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری پرو از شهر تاریخی «ماچوپیچو»، مقصد نخست گردشگری پرو از نزدیک به سه میلیون گردشگر در سال 2012 خبر داد.

به گزارش آندیانا، ماچوپیچو طی سال‌های گذشته به یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان و مقصد نخست گردشگری پرو محسوب شده و بر اساس آمارهای وزارت تجارت خارجی و گردشگری این کشور طی سال‌های اخیر روزانه به طور متوسط میزبان 8600 گردشگر بوده است.

این شهر تاریخی در کنار «پارک باستان‌شناسی سوسکو» و منطقه زیبا و تاریخی «مارکو» سه مقصد اصلی گردشگران پرو محسوب شده و هرساله میزبان میلیونها گردشگر از سرتاسر جهان هستند.

ماچوپیچو در سال 1911 میلادی توسط یکی از باستان‌شناسان دانشگاه «ییل» آمریکا به نام «هیرام بینگهام» کشف شد.

او به ‌واسطه‌ ارتباطی که با بومیان منطقه داشت به این شهر تاریخی راه یافت و در سال‌های بعد نیز با کمک همین افراد توانست نقشه‌ها و تصاویر زیادی از ماچوپیچو تهیه کند.

بینگهام پس از کشف بقایای پایتخت اینکاها به‌ دنبال کشف بقایای دژ مشهور تمدن اینکاها بود که در سال 1573 میلادی توسط اسپانیانی‌ها فتح شد اما او مسیر را اشتباه رفت و به‌جای کشف دژ، از منطقه‌ای کوهستانی که ماچوپیچو در آن واقع شده، سر درآورد.

در طول سال‌ها، ماچوپیچو یک شهر دژ نظامی، مکانی مذهبی و محل استقرار چند کاخ متعلق امپراطوران اینکاها بوده است.در عین حال، باستان‌شناسان مشهور جهان ماچوپیچو را محلی برای استراحت پادشاه‌های تمدن اینکا دانسته‌اند.

بینگهام آثار تاریخی زیادی در بقایای این شهر تاریخی کشف کرد که بیشتر آنها برای سالها در موزه‌ دانشگاه ییل نگهداری می‌شدند و مسؤولان این موزه پس از سالها حاضر به عودت 40000 اثر تاریخی این شهر شدند.

ماچوپیچو سال‌ها پیش در فهرست میراث جهانی «یونسکو» به ثبت رسید و پس از مدتی نیز در فهرست میراث جهانی در خطر این سازمان قرار گرفت و سپس از این فهرست خارج شد اما فعالیت‌های مرمتی و حفاظتی در این شهر تاریخی همچنان ادامه دارد.

پرو که در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و بیشتر گردشگران آن از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان هستند در سال 2012 با میزبانی از چهار‌ میلیون گردشگر به درآمد پنج میلیارد دلاری دست یافت.

پرو از جاذبه‌های گردشگری متنوعی ازجمله طبیعت زیبا و محوطه‌های تاریخی باقی‌مانده از سه تمدن مایا، آزتک و اینکا بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 به مقصد سالانه پنج‌ میلیون گردشگر تبدیل شود.