جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی پاریس در سال گذشته میلادی موفق به جذب 72 میلیون گردشگر شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مرکز توریسم و کنگره پاریس‌ در گزارش سالانه خود اعلام کرد، پاریس در سال 2012 شاهد افزایش 1.2 درصدی بازدید گردشگران از آثار فرهنگی منحصر به فرد این کشور است.

در سال گذشته 72.1 میلیون گردشگر از بناهای تاریخی و فرهنگی پاریس دیدن کردند که این آمار نشانه افزایش 1.2 درصدی بازدیدکنندگان در مقایسه با سال 2011 است.

بر اساس این گزارش، 72 میلیون گردشگر در سال گذشته از 63 مرکز تفریحی و فرهنگی پاریس دیدن کردند که از این بین تنها 13 مرکز فرهنگی این شهر حدود 82 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص دادند.

کلیسای نوتردام‌، قصر «قلب مقدس» و برج ایفل از جمله این مکان‌های پربازدیدکننده بودند. همچنین موزه لوور با جذب بیش از 9 میلیون بازدیدکننده توانست بار دیگر جایگاه اول را در بین موزه‌های‌ فرانسه جهان کسب کند. این موزه سال گذشته 9.3 درصد افزایش بازدیدکننده را تجربه کرد و علت این امر می‌تواند گشایش بخش آثار اسلامی این موزه در سپتامبر 2012 باشد.

وجود آثار تجسمی و نقاشی در مکان‌های فرهنگی پاریس از دیگر علل افزایش گردشگر در این شهر است.

آثار «سالوادور دالی» و آثار «ادوارد هوپر» توانست موفقیت چشمگیری و بی‌سابقه‌ای را به‌دست آورد. همچنین آثار «تیم برتون»، کارگردان سرشناس هالیوود بسیاری از گردشگران را به مرکز سینمایی فرانسه کشاند.

آثار فرهنگی فرانسه بیش از پیش تاثیر بسزایی در جذب توریست به این کشور دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در کمیته منطقه‌ای توریسم پاریس، حدود 60 درصد گردشگران پاریس تنها برای بازدید از مراکز فرهنگی‌، این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب کرد‌ه‌اند.

شهروندان چینی‌ بیشترین گردشگران این شهر هستند و در رتبه‌های بعدی برزیلی‌ها و روس‌ها قرار دارند.