کاخ سعدآباد

خانه‌ای در کاخ سعدآباد که چند وقت پیش معاون سابق سازمان میراث فرهنگی قصد اقامت در آن را داشت، از روز جمعه همین هفته و با یک مراسم افتتاحیه، به گالری هنری تغییر کاربری خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریور ماه سال پیش یکی از منابع آگاه در سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار مهر اطلاع داد که معاون اسبق میراث فرهنگی این سازمان دردوره ریاست محمد شریف ملک‌زاده، یکی از ساختمان‌های تاریخی کاخ سعدآباد را برای اقامت خود تجهیز کرده است. چرا که مسئولان وقت این اجازه را به او داده بودند تا مدتی از این ساختمان استفاده کند.

به همین علت وی نیز اقدام به تجهیز آشپزخانه و کابینت‌های آن کرد. تا اینکه رسانه‌ای شدن این خبر باعث شد، محمدعلی نجفی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی مهلت ۲۰ روزه ‌ای را معین کرد تا این بنا تخلیه شود.

این بنای تاریخی همان ساختمانی است که از ورودی دربند کاخ سعدآباد قابل دیدن است و در زمان پهلوی رئیس کاخ سعدآباد در آن زندگی می کرده است. پس از انقلاب هم همچنان کابری مسکونی داشت تا اینکه در سال ۹۱ تخلیه و به مجموعه کاخ سعدآباد تعلق گرفت و بعدها شنیده شده معاون اسبق میراث فرهنگی قصد دارد در آنجا بیتوته کند. اما پس از ختم ماجرای سکونت وی در این مکان، رئیس فعلی کاخ موزه سعدآباد در نظر دارد تا به این مکان سر و سامانی دهد و آن را به گالری هنری تبدیل کند.

به همین منظور قرار است نمایشگاهی از اساتید نقاشی آبرنگ روز جمعه طی مراسمی در این مکان افتتاح شود و از این پس کاربری فعالیت های فرهنگی و هنری به خود بگیرد. طبقه دیگر این خانه نیز به مرکز فعالیت‌ها و برپایی کلاس های آموزشی  تبدیل خواهد شد.