المپیک

دولت برزیل اعلام کرد، بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای تماشای بازی‌های المپیک تابستانی ریو به عنوان گردشگر وارد کشور شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار و ارقام منتشرشده از سوی  پلیس فدرال برزیل که وزارت گردشگری این کشور آن را در اختیار  رویترز قرار داده، در فاصله زمانی اول جولای تا ۱۵ اوت در مجموع ۵۷۲ هزار و ۹۶۱ نفر برای  تماشای رقابت‌های المپیک ریو به برزیل سفر کرده‌اند که این رقم مطابق با پیش‌بینی‌های پیش از آغاز المپیک است.

اگرچه المپیک ۲۰۱۶ ریو از تاریخ ۱۵ اوت آغاز شد، اما در این آمار وارقام ورود ورزشکاران، تیم‌های همراه و دیگر خارجی‌های پیش از آغاز این رویداد بزرگ ورزشی نیز محاسبه شده است.

بر اساس یک آمارگیری جداگانه از سوی وزارت گردشگری برزیل، حدود ۸۴ درصد از گردشگران ورودی به برزیل در درجه اول برای تماشای المپیک به این کشور سفر کرده‌اند و دولت برزیل نیز اعلام کرده چشم‌انداز جذب نیم‌میلیون گردشگر حاصل شده وتعداد گردشگران حتی از آن نیز فراتر رفته است.

این در حالیست که در جریان رقابت‌های المپیک که فردا (یکشنبه) به پایان خواهد رسید، صندلی‌های خالی در ورزشگاه‌ها دیده می‌شد اما حجم زیادی از گردشگران خارجی در سطح شهر ریودوژانیرو، سواحل، رستوران‌ها و مناطق توریستی دیده می‌شوند.

 برخی از برزیلی‌ها وجود صندلی‌های خالی در ورزشگاه‌های برگزاری المپیک را به سبب تبلیغات منفی درباره شیوع ویروس زیکا و همچنین نگرانی از بروز جرم و خشونت در برزیل می‌دانند.

اما از سوی دیگر آمار و ارقام حاکی از حضور پررنگ خارجی‌هاست. بر اساس اعلام برگزارکنندگان از حدود ۶.۱ میلیون بلیت موجود برای المپیک، ۷۰ درصد توسط خود برزیلی‌ها رزرو شده و در مجموع  ۸۷ درصد از کل بلیت‌های موجود  فروخته شده است.

 همچنین برخی صندلی‌های المپیک به این دلیل خالی ماندند که بنابر طرحی از سوی مقامات برزیلی به صورت مجانی برای حضور دانش آموزان و همچنین به صورت خیریه در نظر گرفته شده بود که سازمان‌های خیریه حضور خود را تضمین نکرده بودند و در شهری که حمل ونقل برای بسیاری از مردم طبقه کارگر  پرهزینه است، هیچ اطمینانی به حضور دانش آموزان وجود ندارد.

 آمار های جدید حاکی از افزایش ۳۸ درصدی حضور گردشگران خارجی در برزیل در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی است.