nij

نیجریه توانست در جریان برگزاری «بازار گردشگری عرب» در دبی حدود سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب صنعت گردشگری‌اش کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری نیجریه اعلام کرد، حضور این کشور در بیستمین دوره نمایشگاه چهار روزه «بازار گردشگری عرب» موجب جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این کشور شده است.

به گزارش آل‌افریکا، در غرفه نیجریه که یکی از پربازدیدکننده‌ترین غرفه‌های نمایشگاه امسال بوده و از نظر وسعت یکی از پنج غرفه بزرگ نمایشگاه امسال محسوب می‌شد، جاذبه‌های گردشگری این کشور از جمله جاذبه‌های صنعت گردشگری و همچنین امکانات سرمایه‌گذاری در دو شهر «آبوجا» و «لاگوس» به سرمایه‌گذاران عرب معرفی شدند.

نیجریه در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته‌اند و دولت این کشور قصد دارد با راه‌اندازی 37 مقصد جدید گردشگری در مناطق مختلف این کشور با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه‌ اشتغال 20 میلیون از جمعیت 160 میلیونی نیجریه را در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط فراهم کند که این امر این کشور را به مقصد نخست گردشگری قاره‌ی آفریقا در سال 2020 تبدیل خواهد کرد.

بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری «بازار گردشگری عرب» یا همان ATM که نخستین دوره‌ آن در سال‌های 1994 میلادی برگزار شد و از آن به عنوان یکی از 10 نمایشگاه بین‌المللی برتر صنعت گردشگری نام برده می‌شود، پنجشنبه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی در امارات پایان یافت.