newzeland

افزایش گردشگران چینی هزاران شغل جدید در نیوزلند ایجاد کرده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با امضای موافقنامه جدید میان دولت‌های نیوزلند و چین که حاصل آن تسهیل صدور ویزای گردشگری برای گردشگران چینی خواهد بود،‌ هزاران شغل جدید در نیوزلند ایجاد شود.

به گزارش اوکلند تایمز، در جریان دیدار نخست وزیر نیوزلند از شهر گوآنگژو در چین و در قالب تفاهمنامه‌ای که بین وی و یکی از مقامات ارشد چینی به امضا رسید، از ماه می ویزای گردشگران چینی در فرودگاه‌های نیوزلند صادر می‌شود که حاصل آن میزبانی نیوزلند از حدود یک میلیون گردشگر چینی در سال جاری میلادی و ایجاد هزاران شغل جدید خواهد بود.

سالانه 400 میلیون چینی در قالب گردشگر از کشورهای مختلف دیدن می‌کنند که کسب سهم و کوچکی از این تعداد گردشگر می‌تواند صنعت گردشگری هر کشوری را تحول کند.

دولت نیوزلند همچنین قصد دارد با افزایش بودجه‌ معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور در چین و راه‌اندازی دفاتر گردشگری در شهرهای مختلف این کشور از جمله پکن و شانگهای، نیوزلند را به یکی مقاصد گردشگران پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل کند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته فیلم‌برداری فیلم‌های مطرحی چون «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» که حدود ‌دو میلیارد دلار برای نیوزلند درآمد داشت، صنعت گردشگری این کشور را متحول کرد.