newzeland

سرمایه‌گذاری‌های هنگفت چینی‌ها در صنعت گردشگری نیوزلند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای صنعت گردشگری این کشور است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی سال‌های اخیر نیوزلند با روند رو به رشد گردشگرانش از چین برخوردار است، بررسی‌ها نشان می‌دهد این کشور به یک بازار سودآور برای سرمایه‌گذاران چینی فعال در حوزه صنعت گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش رویترز‌، در هفته‌های اخیر سیل سرمایه‌گذاران چینی فعال در حوزه صنعت گردشگری به نیوزلند سرازیر شده که در آخرین آنها یک گروه سرمایه‌گذاری چینی زمینی را به مساحت 1100 هکتار را در 270 کیلومتری شهر اوکلند برای احداث یک مجتمع گردشگری خریداری کرد.

در ماه سپتامبر تعداد گردشگران چینی نیوزلند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2012 حدود 50 درصد افزایش یافت که مقصد بیشتر آنها دو شهر گردشگری ولینگتون و کریسچرچ و همچنین لوکیشن‌های سه‌گانه مشهور «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» بوده است. از سوی دیگر گردشگران چینی در رتبه دوم ولخرجترین گردشگران نیوزلند قرار داشته و سال گذشته میلادی حدود 536 میلیون دلار در این کشور هزینه کردند.

کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر درآمدهای نیوزلند از محل سفر گردشگران چینی را امضای تفاهمنامه‌ای بین دولت‌های نیوزلند و چین می‌دانند که حاصل آن تسهیل صدور ویزای گردشگری برای گردشگران چینی و ایجاد هزاران شغل جدید در نیوزلند بوده است. براساس این تفاهمنامه‌، از ماه می ویزای گردشگران چینی در فرودگاه‌های نیوزلند صادر می‌شود.

سالانه حدود 400 میلیون چینی در قالب گردشگر از کشورهای مختلف دیدن می‌کنند که کسب سهم و کوچکی از این تعداد گردشگر می‌تواند صنعت گردشگری هر کشوری را تحول کند.