هتل های ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از 20 هتل 3 تا 5 ستاره در مازندران در حال ساخت است که تا 2 تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، دلاور بزرگ نیا در نشست با هیاتی متشکل از خبرنگاران و سرمایه گذاران از کشورهای کویت، مصر و الجزایر در هتل نارنجستان نور بیان کرد: 177 پروژه نیمه تمام در بخش‌های مختلف اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی در مازندران وجود دارد که از 15 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همه این پروژه ها طالب جذب سرمایه گذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران این ظرفیت را دارد به عنوان پایگاه خط پروازی کویت شناخته شود و با گردشگری سلامت پیوند بخورد.

بزرگ نیا از برنامه‌های دولت برای کوتاه کردن حداکثر یک ساعت مسافت تهران به مازندران خبر داد و افزود: مازندران با 3 محور زمینی به تهران متصل می‌شود که 2 محور آن در حال توسعه و تعریض است و چنانچه خطوط ریلی و پروازی را به آن اضافه کنیم، امکانات تقریبا فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران را باید با نگاه فرهنگی، تفریحی و تاریخی تجمیع کرد تا بتوانیم شناخت درستی از آن داشته باشیم، افزود: در مازندران قبل از آریایی‌ها اقوام کاسبی، مازها و خزرها زندگی می‌کردند که بعدها به داخل فلات ایران مهاجرت کردند و در شهرهای کاشمر، قزوین و کاشان می‌توان ردپای آنان را جستجو کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران اظهار کرد:معماری حاصل هنر معماران ایرانی در مازندران وجود دارد. قلعه کنگلو متعلق به قبل از اسلام از معابد دوره میترائیسم و قلعه مارکوه از قلعه‌های دوران بعد اسلام (اسماعیلیه) به شمار می‌آید که نشان دهنده قدمت مازندران است.

وی به مهمان نوازی مازنی‌ها در طول تاریخ به عنوان یکی از جاذبه‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: میهمان نوازی‌های ایرانی‌ها در جاده ابریشم طی تاریخ برای تجار ثابت شده است. قبل از اسلام، مازندران به عنوان پل ارتباطی با چین و ساحل مدیترانه و اروپا بود و از امن ترین راه‌ها برای تجار به شمار می‌آمد و بعد از اسلام نیز به یکی از بهترین پناهگاه‌های علویان تبدیل شد.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت در استان خاطرنشان کرد: با شما هم نظر هستیم. با همتی که دولت دارد خیلی زود بستر دسترسی به اینترنت پر سرعت در مازندران فراهم می‌شود و هم اکنون هم این مسئله توسط مخابرات استان در حال پیگیری است.

بزرگ نیا به توریسم ورزشی در بخش‌های مختلف شکار و کوهنوردی به عنوان یکی از علایق گردشگران عرب اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه توریسم ورزشی در مازندران فراهم است. مازندران یکی از قوی ترین پایگاه‌های ورزشی در ایران است و نمایندگان آن بیشترین مدال جهانی و المپیک را به خود اختصاص می‌دهند.

وی از برگزاری تور رفتینگ در رودخانه هراز خبر داد و گفت: قله دماوند به طور سنتی مورد علاقه کوهنوردان جهان است و هر ساله کوهنوردان از سراسر دنیا به آن صعود می‌کنند. این ظرفیت می‌تواند به صورت یک پیکیچ به گردشگران ارایه شود.

وی با بیان اینکه آماده‌ایم تور آشناسازی مدیران آژانس‌ها با تاسیسات گردشگری کویت را در مازندران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده تا دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های گردشگری پکیج های متنوع در قیمت‌های گوناگون تدوین کنند.

بزرگ نیا از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مازندران شناسی در کشور کویت استقبال کرد و افزود: آماده‌ایم هفته فرهنگی در کشور کویت و مازندران برای آشنایی بهتر از ظرفیت‌های مازندران و همکاری در زمینه گردشگری را برگزار کنیم.

در این نشست گوشه‌هایی از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان مازندران، معرفی و توضیحات تخصصی در این زمینه ارایه شد.