نقشه مازندران
نقشه مازندران

هوشنگ مرادی بعد از ظهر امروز در حاشیه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بحث ساماندهی امکان استیجاری مازندران قبل از ایام نوروز در دستورکار قرار گرفت، اظهار داشت: با افراد تابلو به دست کنار خیابان و فعالان بخش امکان استیجاری نیز نشست‌های آموزشی و تخصصی برگزار کردیم.

مجری طرح امکان استیجاری و مراکز رزرواسیون مازندران با بیان اینکه دوره‌های آموزشی نیز برای ارائه خدمات‌دهی مناسب به مسافران نوروزی انجام شد، ادامه داد: تعداد واحدهای استیجاری مازندران در ایام نوروز بیش از 81 هزار واحد است و امکان اقامت بیش از 600 هزار نفر در شب توسط واحدهای استیجاری خودجوش در مازندران فراهم است.

مرادی با اعلام اینکه میل به سفرهای داخلی در ایام نوروز در کشور بیشتر شد، بیان داشت: سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی در کشور و در بین اقوام ایرانی طرفداران زیادی دارد و واحدهای استیجاری برای اسکان مسافران این بخش بسیار مؤثر است.

مجری طرح امکان استیجاری و مراکز رزرواسیون مازندران با اعلام اینکه مازندران با وجود شش ورودی مواصلاتی، بزرگترین شاهراه گردشگری ایران را در اختیار دارد، ابراز داشت: تعداد مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون مازندران حدود 71 مرکز است که 165 نیروی ثابت دارد.

وی از به کارگیری 615 نیروی آموزش‌دیده در ایام پیک سفر در مراکز رزرواسیون مازندران خبر داد و اذعان داشت: افراد تابلو به دست کنار خیابان‌ها را شناسایی و دوره کوتاه‌مدت آموزشی را نیز برای این افراد برگزار کردیم.

مرادی، تعداد واحدهای استیجاری موقت مازندران را 10 هزار و 200 واحد اعلام کرد و گفت: همه واحدها مورد بازدید قرار گرفتند و این واحدها از حداقل استاندارها برخوردار هستند.

این مسئول بیشتر واحدهای استیجاری مازندران را در حاشیه شهرهای ساحل مازندران اعلام کرد.

مرادی، نحوه نظارت بر واحدهای استیجاری را قبل از حضور مسافر اعلام کرد و متذکر شد: در زمان اقامت میهمان اجازه بازدید نداریم.

مجری طرح امکان استیجاری و مراکز رزرواسیون مازندران درخصوص قیمت واحدهای استیجاری و اقامتی گفت: نرخ‌ها به صورت توافقی تعیین می‌شود، اما در کمیته کارشناسی این واحدها را به پنج دسته تقسیم کردیم.

مرادی در پایان میزان اقامت در واحدهای استیجاری را حدود 508 هزار و 400 نفر در طی سه روز اول تعطیلات اعلام کرد.