کرمانشاه
نقشه کرمانشاههواشناسی کرمانشاه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کنار مجموعه تاریخی – فرهنگی طاقبستان خبرداد.

نصرت الله سپهر در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه در این خصوص اظهارداشت: به مناسبت نوروز 92 مجموعه‌ای از صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی استان کرمانشاه در قالب 70 غرفه صنایع دستی و 7 تخته سیاه چادر عشایری دایر شده است.

وی ادامه داد: در کنار مجموعه تاریخی- فرهنگی طاقبستان، صنایع دستی مطرح کرمانشاه و همچنین سوغات و شیرینی‌های بومی- محلی، آش و غذای محلی به معرض نمایش و فروش گذاشته و از مهمانان نوروزی پذیرایی به عمل می آید.

سپهر افزود: در این نمایشگاه آثاری از صنایع دستی مطرح استان از جمله: گیوه، لباس محلی، گلیم، جاجیم، منبت، معرق، نازک کاری چوب، مشبک، آینه کاری، چرم سازی، تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی، ابزار آلات فلزی و … به نمایش گذاشته شده است و در کنار آن سوغات استان کرمانشاه شامل: نان برنجی، نان شکری، نان خرمایی و کاک به صورت زنده پخت و عرضه می شود.

این مقام مسئول، صنایع دستی استان کرمانشاه را بخشی از شناسنامه مردم این دیار دانست و تاکید کرد: از عموم مردم کرمانشاه درخواست می شود اگر قرار است برای مهمانان خود هدایایی تهیه کنند، از این صنایع بخرند چرا که نمادی از هویت بومی- محلی استان کرمانشاه می باشد.

سپهر یادآور شد: این نمایشگاه تا روز 16 فروردین در مجموعه تاریخی- فرهنگی تاقبستان دایر می باشد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه روز اول فروردین با حضور معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افتتاح شد.