گردشگری جنگ

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه شرایط ویژه‌ای برای توسعه گردشگری جنگ دارد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به دلیل حضور در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، دارای یادمان‌های بسیاری از آن دوران است که هر کدام از این یادمان‌ها به نوعی جاذبه‌ای برای گردشگری جنگ در این استان تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت‌طلبی میراث‌معنوی ایرانیان است که ما وظیفه داریم از این میراث معنوی به نحو شایسته‌ای محافظت کنیم، گفت: گردشگری جنگ یکی از شیوه‌های جذب توریسم در جهان است که این مهم در کرمانشاه نیز می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک قابل توجهی کند.

مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: امروز در بُعد گردشگری جنگ و بحث راهیان نور وظیفه خود می‌دانیم که از پتانسیل‌های سرشار استان استفاده کرده و این دیار را بیش از پیش به همگان بشناسانیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حضور سرداران، رزمندگان و شهدای والامقام دوران هشت سال جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه پتانسیل بسیار ویژه‌ای برای این منطقه است که باید با رونق بخشیدن به گردشگری جنگ از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: توسعه و رونق بخشیدن به گردشگری جنگ به نوعی یاد کردن از شهدای دوران جنگ تحمیلی است.

مرادی بیستونی افزود: یادمان شهدای مرصاد، یادمان شهدای پاوه، ارتفاعات بازی دراز، یادمان شهدای هوانیروز، یادمان ورود آزادگان به کشور در مرز خسروی و … تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری جنگ در استان کرمانشاه است.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری در قالب کاروان‌های راهیان نور و بصورت انفرادی هستند.