کرمان

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ما نیازمند سرعت گرفتن روند واگذاری‌ها هستیم که در این صورت می‌توانم بگویم که کرمان تبدیل به بهشت سرمایه گذاری در بناهای تاریخی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق احیای آثار تاریخی، محسن موحدی گفت: ظرفیت بناهای تاریخی و فرهنگی استان یک ظرفیت ویژه و فوق العاده است و حرکت‌هایی نیز که در سال‌های اخیر در این حوزه انجام شده با موفقیت‌های چشمگیری همراه بوده است.

وی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران به حوزه احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، افزود: ما در کرمان مورد باغ فتح آباد را داریم که تا سال ۹۲ یک مکان مخروبه و محل تجمع بزهکاران بود و اکنون با احیاء آن با سرعتی باور نکردنی تبدیل به یک مرکز مهم گردشگری در شهر کرمان شده است.

موحدی ادامه داد: صرفه اقتصادی سرمایه گذاری در این دست فعالیت‌ها در کرمان کاملا واضح و مشهود است چرا که سرمایه‌گذار باغ فتح آباد در شرایطی که تنها کمی بیش از یک سال از بهره برداری این مجموعه می گذرد، سرمایه‌گذاری دوم خود را در یکی از خانه‌های تاریخی شهرستان رفسنجان آغاز کرده است. همین موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت بازگشت سرمایه برای کسانی که وارد این حوزه می شوند کاملا وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۵ بنای تاریخی تنها در سطح شهر کرمان و تعداد بسیار بیشتری بنا در شهرهای دیگر این استان آماده جذب سرمایه گذاری هستند، تصریح کرد: در مقابل هم اششتیاق جدی در سرمایه گذاران استان برای در اختیار گرفتن این بناها وجود دارد و تنها در این بین ما نیازمند سرعت گرفتن روند واگذاری ها هستیم که در این صورت می توانم بگویم که کرمان تبدیل به بهشت سرمایه گذاری در بناهای تاریخی خواهد شد.