نقشه کرمان - هواشناسی کرمان
نقشه کرمانهواشناسی کرمان

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در دومین روز از بهار ظرفیت اشغال مراکز اقامتی استان کرمان به بیش از 80 درصد رسید.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها‌، مهمانپذیرها و پانسیون‌های شهر کرمان نیز بالغ بر 100 درصد است.

‌شمس‌الدینی با اشاره به اینکه شب گذشته تمام مراکز اقامتی شهر کرمان 10 درصد بیش از ظرفیت پذیرش کرده‌اند، افزود: با توجه به موج گسترده گردشگران نوروزی در استان به تمام هتل‌ها و مهمانپذیرها در مورد افزایش تخت در اماکن اقامتی خود تا حد ممکن دستورالعمل کتبی ابلاغ شده است.

وی از آمادگی 2 هزار کلاس درس با ظرفیت پذیرش 10 هزار مسافر خبر داد و خاطر نشان کرد: مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان شامل هتل، مهمانپذیر و پانسیون نیز با ظرفیت 4 هزار تخت آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: نحوه پذیرش و اقامت مسافران نوروزی استان کرمان در کنترل است ‌و تا مرز بحران فاصله بسیار دارد.

وی بیان داشت: با وجود افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در استان کرمان مشکلی در مورد اقامت مسافران نوروزی در این خطه وجود ندارد.

شمس‌الدینی با اشاره به ناپایداری هوا در روزهای اول و دوم فروردین افزود: این مسئله مانع از اقامت گردشگران در کمپ‌ها و پارک‌های سطح استان و افزایش تقاضا برای اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس شد.

وی با بیان اینکه با صدور مجوز و انجام تمهیدات فوری تمام اماکن اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان 10 درصد بیش از ظرفیت مسافر پذیرش کرده‌اند، خاطر نشان کرد: با بهبود وضعیت هوا کمپ‌ها و سایر مراکز اقامتی موقت آماده پذیرش مسافران نوروزی می‌شود.

شمس‌الدینی از آماده‌سازی دیگر مدارس استان برای اسکان گردشگران در موقع لزوم خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با هدف نظم‌دهی بیشتر در نحوه اقامت مسافران نوروزی مجوز 450 تخت در منازل استیجاری صرفا برای ایام نوروزی صادر شده است.