رزرو هتل رزرو بلیط http://touristha.ir/alotour2.gif
شما اینجایید : خانه » اخبار گردشگری » برپایی نمایشگاه گردشگری در ایران به مقیاس جهان

برپایی نمایشگاه گردشگری در ایران به مقیاس جهان

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

IRAN

مدیرکل بازاریابی و توسعه‌ی گردشگری از احتمال برگزاری نمایشگاه دائمی بین‌المللی گردشگری ایران در مقیاس نمایشگاه‌های جهانی آلمان و اسپانیا، در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

سیدمحمدکاظم خلدی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: برای این‌که ایران به نقطه‌ی کانونی برای عرضه‌ی ظرفیت‌ها با هدف جذب گردشگری تبدیل شود‌، برپایی نمایشگاه دائمی بین‌المللی را در دست برنامه‌ریزی داریم. تا کنون جلساتی با سازمان توسعه‌ی تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای مشخص شدن چارچوب و اصول‌ این نمایشگاه برگزار شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت برای برپایی نمایشگاهی در این سطح به نتیجه خواهد رسید و چه تضمینی وجود دارد که این نمایشگاه بین‌المللی هم به سرنوشت دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران که فقط با حضور چند کشور مانند ترکیه‌، تایلند و گاه مالزی یا نمایندگان ایرانی آن‌ها برگزار می‌شود،‌ دچار نشود؟ گفت: قطعا این حرکت، بزرگ است‌؛ اما پیگیری‌های مربوط به برپایی این نمایشگاه از سال گذشته شروع و حتا با مسوولان نمایشگاه‌ بین‌المللی آلمان (ITB) مذاکراتی شده است تا این نمایشگاه مشارکتی برگزار شود.

خلدی‌نسب در پاسخ به این پرسش که آیا منظور از مشارکت در برپایی نمایشگاه گردشگری ایران، همان پیشنهاد مسوولان ITB برای مشارکت ایران در برپایی نمایشگاه گردشگری آلمان است؟ گفت: این دو موضوع کاملا متفاوت با یکدیگر است؛ آقای رحمانی‌موحد – معاون گردشگری – در مذاکراتی که به‌تازگی با مسوولان نمایشگاه ITB آلمان داشت، پیشنهادی را مبنی بر مشارکت ایران در نمایشگاه ITB 2018 برلین دریافت کرد که این طرح در مرحله‌ی برنامه‌ریزی است؛ اما برای مشارکت ITB در برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در ایران نیز جلسات دیگری با مسوولان این بورس جهانی گردشگری برگزار شده و قرار است روند کار را تبیین کنیم تا قالبی را که در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری پیاده می‌شود، ما نیز اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بهمن‌ماه امسال در حدود هشت سالن بزرگ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن تورگردانان، تورها و فعالیت‌های خود را عرضه می‌کنند و فرصتی است تا تورهای نوروزی و تابستانی نیز فروخته شود. ضمن آن‌که محوریت این نمایشگاه بیشتر تورهای ورودی است.

مدیرکل بازاریابی و توسعه‌ی گردشگری همچنین اضافه کرد: ما می‌خواهیم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران را در تقویم نمایشگاهی پس از فیتور اسپانیا و قبل از ITB برلین و در فصل کم‌سفر برگزار کنیم تا شرکت‌کنندگان خارجی حتما در آن حضور داشته باشند.

برچسب ها :
ثبت برند و شرکت به اسانی :ثبت برند
بهترین و زیباترین عکس های اینترنت در عکسفا :عکس جدید

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب اختصاصی برای توریست ها محفوظ است. کپی برداری از مطالب اختصاصی فقط با درج لینک منبع مجاز است.
اجرا و بهینه سازی توسط : سایت یو
بالا
به توریست ها امتیاز دهید