مسعود سلطانی‌فر
گرگان – خبرگزاری مهر: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تدبیر دولت یازدهم موجب شده تا استقبال گردشگران خارجی برای ورود به ایران از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: مهمترین دلیل استقبال گردشگران خارجی از جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط خارجی ایران با سایر کشورها در سایه نشست های 1+5 است.

وی مزیت ورود گردشگران خارجی به ایران را انتقال فرهنگ مردم ایران به سایر نقاط جهان دانست و اذعان کرد: بررسی های دقیق نشان داده 99 درصد گردشگران خارجی ورودی به جمهوری اسلامی ایران در یک سال اخیر تمام ملاحظات قانونی کشور را رعایت کرده و مشکلی ایجاد نکرده اند.

این مسئول کشوری تصریح کرد: 55درصد گردشگران ورودی به جمهوری اسلامی ایران را مسلمانان کشورهای اروپایی، عربی و غیرعربی تشکیل می دهند؛ بیشترین گردشگران مسلمان ورودی به ایران از کشورهای عراق و عربستان سعودی هستند.

معاون رییس جمهوراضافه کرد: در سال گذشته در مجموع چهار و نیم میلیون گردشگر خارجی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند که دو و نیم میلیون نفر از این گردشگران را مسلمانان کشورهای اروپایی، عربی و غیرعربی تشکیل می دادند.

وی ضمن اشاره به این نکته که در نیمه اول سال جاری آمار گردشگران خارجی ورودی به کشور افزایش خوبی داشته، افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال رشد مناسبی در این زمینه نسبت به سال های گذشته داشته باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: تمام هتل های چهار و پنج ستاره کشور بدلیل استقبال گردشگران خارجی تا پایان خرداد ماه سال 94 رزرو شده است.

وی اظهار کرد: ما بدلیل کمبود هتل های چهار و پنج ستاره برای پذیرش گردشگران خارجی در کشور با مشکل مواجه هستیم و باید سرمایه گذاری های بخش خصوصی به سمت ساخت این هتل ها سوق داده شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برنامه چشم انداز 1404 کشور نیز گفت: براساس برنامه چشم انداز باید تا سال 1404 سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی در کشور جذب کنیم و برای تحقق این برنامه نیازمند داشتن زیرساخت های لازم از جمله هتل های چهار و پنج ستاره هستیم.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار ضمن خیر مقدم به معاون ریییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگران خارجی بویژه مسلمانان در کشور فراهم شود.