یعقوب زاده

دبیر همایش ملی تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم از تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران در ارتباط با برگزاری همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم گفت: روند اجرایی و سازوکارهای برگزاری همایش با توجه برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده به خوبی پیش می رود. طبق پیش بینی های به عمل آمده، همایش در ۲۶ بهمن ماه سال جاری در سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۷۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم ارسال شده است. بیشترین مقالات ارسالی در حوزه دیپلماسی گردشگری، سیاستگذاری گردشگری، گردشگری سلامت، ماهیت شناسی تحریم و اثرات آن بر فعالیت های گردشگری ایران هستند.

یعقوب زاده اظهار کرد دبیرخانه همایش مقالات کاربردی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران را به خصوص در حوزه دیپلماسی گردشگری، سرمایه گذاری و توسعه صادرات خدمات گردشگری، سیاست گذاری گردشگری، چشم انداز گردشگری در دوران پساتحریم را پذیرش خواهد کرد.

دبیر همایش در ارتباط با اهمیت لغو تحریم در حوزه گردشگری اظهار داشت لغو تحریم‌ها بخصوص برای حوزه گردشگری می‌تواند فضای رونق، اشتغال و کسب درآمد را در کشور بهبود بخشد نخستین گام برای رسیدن به این هدف بزرگ بدون تردید بازاریابی علمی، سنجش راهکارهای مبتنی بر تجربه در کنار مدیرانی کارآزموده و با انگیزه است. به طور کلی اگر برنامه راهبردی مناسبی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد. این حوزه می تواند اقتصاد ایران را متحول نماید.

دبیر همایش در ادامه با ارائه جزئیاتی از  نحوه برگزاری همایش گفت:  پنل های مختلفی از جمله چالش های سیاستگذاری حوزه گردشگری کشور، جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری، ماهیت شناسی تحریم و اثرات آن بر گردشگری و … در صبح و بعدازظهر روز همایش برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مقالات منتخب در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی اعطا می‌شود.

همچنین مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری است و اساتید، دانشجویان، پژوهشگران علاقمند به حوزه گردشگری می‌توانند برای شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tourismpeace.ir و www.istta.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۱۱۳۶ و ۶۶۴۹۱۲۲۲ تماس بگیرند.