پرنده

کارگاه آموزشی پرنده نگری ۱۷ دی ماه سال جاری توسط خانه طبیعت گردی ایران و با همکاری باشگاه پرنده نگری ایرانیان در کاخ موزه سعدآباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ کارگاه آموزشی «مقدمه ای بر پرنده نگری» با همکاری «خانه طبیعت گردی ایران» و«باشگاه پرنده نگری ایرانیان» روز پنجشنبه ۱۷ دی ماه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۳ در محل سالن اجتماعات موزه ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ویژه نوآموزان و علاقه مندان به آشنایی با پرنده نگری برگزار می شود.

 این کارگاه با هدف آشنایی با پرنده نگری و مباحث مقدماتی آن به عنوان یک تفریح سازنده و لذت بخش و تجربه گشت زنی و پرنده نگری در مجموعه فرهنگی سعدآباد قابل اجراست.

 پرنده نگری شاخه ای پر طرفدار در حوزه اکوتوریسم در دنیا به شمار می آید که ضمن برقراری بیشترین تعامل میان انسان و طبیعت به عنوان تفریحی سالم در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار دارد؛ با این وجود کشور ما علیرغم دارا بودن بیش از ۵۰۰ گونه پرنده سهم ناچیزی را از این فرصت داراست که برگزاری برنامه های اینچنین می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی و توسعه این شاخه از طبیعت گردی ایفا کند.

 «کارگاه آموزشی مقدمه ای بر پرنده نگری» در محل باغ موزه سعدآباد به دلیل میزبانی سالانه این مرکز از ۵۰ گونه پرنده محلی مناسب جهت پرنده نگری و نیز گسترش فرهنگ ارتباط مناسب با پرندگان برگزار می شود.

شرکت در این کارگاه رایگان است و تنها افرادی که از قبل اقدام به ثبت نام کرده اند از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گواهی دریافت می کنند.

همچنین، شماره تماس ۲۷۹۴۰۵۲۱-۰۹۱۲۳۸۵۲۳۹۶ مربوط به خانه طبیعت گردی ایران هم اکنون در اختیار علاقه مندان به حضور در این رویداد برای انجام ثبت نام قرار گرفته است.