میراث فرهنگی

فرقی نمی کند در کدام استان هستید، حتی لازم نیست عکاس ماهری باشید یا دوربینی حرفه ای روی دوشتان باشد، ‌فقط کافی است تلفن همراه تان را از جیب در بیاورید و زیبایی مقابل چشم های تان را با یک ضرب انگشت روی دگمه دوربین تلفن، ثبت کنید و آنوقت جزئی از خانواده چند میلیون نفری کمپین « ایران را باید دید » یا ” must see Iran ” شوید و افتخار کنید که قدمی برای باز کردن چشم جهانیان به روی ایران بر داشته اید.

 هدف کمپین «ایران را باید دید»، از تحلیل نام آن قابل درک است. اصطلاح کمپین در لغت به معنای، تلاشی دسته جمعی و برنامه ریزی شده برای دستیابی به هدفی خاص است و بر این اساس هدف اصلی کمپین «ایران را باید دید»، افزایش گردشگران خارجی ورودی به کشور و رونق صنعت گردشگری از طریق معرفی جاذبه های گردشگری ایران در قالب تصویر است چرا که فعالانش می دانند به ازای هر 10 گردشگر خارجی یک فرصت شغلی تازه در کشور میزبان ایجاد می شود و مشکل بیکاری را تا حد زیادی حل می کند.

این کمپین که در همه شبکه های مجازی بویژه توئیتر و ایسستاگرام فعالیت دارد، از مخاطبانش می خواهد عکس های شان را از جاذبه های گردشگری کشورمان با هشتگ #MustSeeIran علامتگذاری کنند . این کد به همه کاربران فضای مجازی امکان می دهد با جستجوی آن در شبکه ها، به سرعت به همه تصاویر موجود از جاذبه های گردشگری کشورمان دسترسی پیدا کنند.

کمپین «ایران را باید دید» از آبان سال گذشته راه اندازی شده است و به گواه علی عراقچی، بنیانگذار آن تنها یک هفته پس از آغاز به فعالیتش 27 میلیون نفر کاربر در شبکه های اجتماعی را به خودش جذب کرد و علاوه بر آن خبرش به گوش همه خبرگزاری های معروف جهان هم رسید و به این ترتیب بدون آن که متحمل هزینه ای چند میلیارد تومانی برای تبلیغات گردشگری کشورمان شویم این خبرگزاری ها، ایران را به همه کشورها معرفی کردند و اکنون به یکی از پر طرفدارترین هشتگ ها در شبکه های مجازی تبدیل شده است.

عکس های «ایران را باید دید»، علاوه بر این که فرهنگ، سنت ها و زیبایی های کشورمان را معرفی می کنند، به مردم جهان می فهمانند تصاویر مغرضانه ای که درباره کشورمان در طول سال ها به ذهن شان تزریق شده است حقیقت ندارد و ایران بر خلاف برخی همسایگانش، کشوری امن، آرام، ثروتمند و مهمان نواز است که آغوشش را به روی گردشگران همه کشورهای دنیا باز کرده است تا زیبایی هایش را جرعه جرعه نوش کنند و با طبیعت، تاریخ و مردمش آشنا شوند و به آنها بپیوندند.

مریم یوشی زاده – خبرنگار جام جم آنلاین