taj

هند با برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری به دنبال جذب بیشتر گردشگران ثروتمند عربستان است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزارت گردشگری هند با برگزاری نمایشگاه‌هایی در شهرهای مختلف عربستان به دنبال جذب بیشتر گردشگران این کشور است.

به گزارش عرب‌نیوز، در این راستا در روزهای آتی نمایشگاه ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری هند با شعار «پیدا کنید آنچه به دنبالش هستید» در شهرهای جده، دمان و ریاض برگزار شده و در ماه‌های آتی در دیگر شهرهای عربستان از جمله دو شهر مقدس مکه و مدینه نیز برگزار خواهد شد.

وزیر گردشگری هند هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را علاوه‌بر معرفی جاذبه‌های گردشگری هند به گردشگران ثروتمند عربستانی، ترغیب سرمایه‌گذاران عربستانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مختلف صنعت گردشگری این کشور به ویژه احداث هتل‌های لوکس اعلام کرده است.

با اقدامات فراوانی که طی سال‌های اخیر از سوی وزارت گردشگری هند برای جذب گردشگر از کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای عربی و اروپایی و ایجاد بازارهای جدید برای صنعت گردشگری این کشور در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری درمانی و طبیعت‌گردی انجام شده، این کشور اکنون چهارمین کشور آسیا – پاسفیک در رشد صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

هند در سال 2011 میزبان حدود 26 هزار گردشگر عربستانی بود که مقامات وزارت گردشگری این کشور قصد دارند این رقم را به 60 هزار گردشگر در سال جاری میلادی برسانند.