taj

هند چهارمین کشور منطقه‌ آسیا – پاسفیک از لحاظ رشد صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس نظرسنجی که توسط شبکه «سی‌ان‌ان» درباره‌ مقاصد برتر گردشگری منطقه‌ آسیا – پاسفیک انجام شد، هند در رتبه‌ چهارم قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه هندو، با اقدامات فراوانی که طی سال‌های اخیر از سوی دولت هند برای جذب گردشگر از کشورهای مختلف جهان و ایجاد بازارهای جدید برای صنعت گردشگری این کشور در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری درمانی و طبیعت‌گردی انجام شده، این کشور اکنون چهارمین کشور آسیا – پاسفیک در رشد صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

هند در این نظرسنجی از نظر جذابیت برای سرمایه‌گذاران خارجی پس از چین و هنگ‌کنگ در رتبه‌ سوم قرار گرفته و از نظر بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز پس از ژاپن و تایلند در رتبه‌ سوم منطقه‌ آسیا – یاسفیک دیده می‌شود و پس از این کشور نیز چین با اختلاف بسیار کمی در رتبه‌ چهارم قرار گرفت.

همچنین 72 درصد گردشگران از سفر به هند ابراز رضایت کرده و 20 درصد آن‌ها در سال‌های بعد دوباره به هند سفر کرده‌اند.

در این شرایط مسئولان صنعت گردشگری هند قصد دارند با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی، این کشور را به مقصد 50 میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ تبدیل کنند. هند در سال 2011 میزبان نزدیک به 30 میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی بیش از پنج میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت.