نمازخانه

رئیس ستاد اقامه نماز ایلام گفت: 32 نمازخانه بین‌راهی در سطح استان در ایام نوروز آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی استان است.

«فیض‌الله رضایتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: در ایام نوروز طرح آماده‌سازی و نظارت بر نمازخانه‌های بین‌راهی با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ نماز انجام خواهد شد و در این طرح از توان یاوران نماز در جهت برگزاری و بهره‌برداری از فریضه مهم نماز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بیشتر به فریضه نماز پرداخته شود، افزود: بیش از 32 نمازخانه بین‌راهی برای ایام نوروز آماده و تجهیز شده‌ و علاوه بر این‌ها، خیمه نماز هم در مکان‌های پرتردد استان برپا خواهد شد.

رضایتی با تأکید بر اینکه در طول امسال محفل شعر نماز جهت استفاده از توان و ظرفیت شاعران برای فرهنگ‌سازی نماز در استان برپا بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این جشنواره نماز و مطبوعات هم برگزار شد که بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها برای نهادینه کردن بیشتر فرهنگ فریضه نماز استفاده کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ایلام ادامه داد: طرح قیام در بیش از 20 روستای محروم استان با اعزام روحانیون و مبلغان برای آشنا کردن مردم با احکام و مسائل شرعی نماز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تربیت مدرس مفتاح و معراج در راستای تربیت مدرس بومی از میان طلاب و روحانیون استان در حال انجام است، گفت: در حال حاضر 34 نفر با هدف تربیت مربی کودک و نوجوان برای حضور مؤثر در مدارس و اجرای برنامه‌های ستاد اقامه نماز در حال یادگیری ضروریات این طرح هستند.

رضایتی اضافه کرد: جشن تکلیف نماز با حضور 250 دانش‌آموز در شهر ایلام انجام شد تا دانش آموزان با اهداف و امور نماز، در سنین پایین آشنا شوند.