سیمره

مدیرکل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی ایلام از انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری با دولت عراق خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری ایسنا‌، بیان کرد: امسال 370 هزار مسافر شب خواب در این استان اقامت داشتند و یک میلیون و 400 هزار گردشگر نیز از اماکن تفریحی – تاریخی و طبیعی و مذهبی ایلام دیدن کردند.

او افزود: پربازدیدترین اماکن مذهبی امامزاده علی صالح در شهرستان مهران، مجموعه توریستی ابراهیم قتال در شهرستان دهلران، پربازدیدترین اماکن گردشگری مناطق جنگی قلاویزان و شرهانی‌، پربازدیدترین جاذبه‌های طبیعی تنگ “بهرام چوبین” در شهرستان دره شهر،‌ تنگه “ساز و بن” در شهرستان سیروان‌، غار “بهشت” در مهران‌، تنگه “رازیانه” در شهرستان بدره و تنگ “شمشه” بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی در تعطیلات نوروز را شهر تاریخی سیمره،‌ آثار تاریخی تنگه بهرام، پل گاویشان‌، قلعه‌ِ والی ایلام دانست و گفت: موزه‌های مردم شناسی‌، کشاورزی و باستان شناسی دره شهر هم پر بازدیدترین موزه‌های این استان بوده است.

شنبه‌زاده اظهار کرد: بیشترین مسافران خارجی ما عراقی‌ها بودند که از اطراف ایلام به این استان سفر کردند.

او با اشاره به اینکه مسافران ایلام نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است بیان کرد: سال گذشته 306 هزار اقامت شب خواب در استان داشتیم اما امسال این تعداد به 370 هزار رسیده است که عمدتا در مدارس‌، کمپ‌های موقت و دائم‌، هتل‌ها و مهمانپذیرها اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایلام درباره برنامه‌هایی که برای افزایش بیشتر مسافران در سال آینده در نظر گرفته است گفت: درصدد هستیم زیرساخت‌های گردشگری در استان را تقویت کنیم، با توجه به اینکه ایلام به کشور عراق نزدیک است در زمینه رونق گردشگری خارجی نیز درصدد هستیم تا تفاهمنامه‌ استانی با کشور عراق امضا کنیم.