هتل‌

رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است، نوسانات جزئی در نرخ دلار تأثیری در قیمت‌گذاری هتل‌ها ندارد، چرا که هزینه خدمات در ایران بالا است.

جمشید حمزه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، با اشاره به نوسانات اخیر نرخ دلار در هفته‌های اخیر که چندان چشم‌گیر نبوده و تأثیر آن بر قیمت خدمات هتل‌ها، اظهار کرد: کاهش یا افزایش نرخ دلار در چند هفته اخیر آنقدر چشم‌گیر نبوده که اثر خاصی بر نرخ خدمات داشته باشد، ضمن آنکه این دو موضوع چندان ارتباطی با هم ندارند.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه هتل‌ها داخلی است، افزود: تا وقتی قیمت مواد غذایی، بهداشتی، آب و برق و خدمات پایین نیاید مشکلات هتل‌ها هم پابرجا است و نمی‌توان در نرخ خدمات آن‌ها تغییری ایجاد کرد.

حمزه‌زاده با اشاره به افزایش دستمزد کارگر گفت: یک هتل 5 ستاره دست‌کم 200 خدمه دارد و اگر به حقوق و دستمزد آن‌ها 20 درصد اضافه شود، رقم درشتی می‌شود که هتلدار از درآمد خود باید بپردازد.

وی ادامه داد: برای نگهداری یک هتل باید همه جوانب، شرایط و هزینه را در نظر گرفت. با توجه به این اگر دلار 100 تومان هم شود نرخ خدمات پایین نمی‌آید و نمی‌توان قیمت هتل‌ها را کم کرد.