رحمانی موحد

معاون گردشگری گفت: دفاترخدمات گردشگری سلامت که با صلاحدید شورای راهبردی فعالیت می کنند متقاضی استفاده از ویزای T شده و در بازاریابی های خود بیماران گردشگر را به کشور می آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نشست و اولین سالگرد تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت بعد از ظهر روز سه شنبه ۳۱ شهریور ماه با حضور نمایندگان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور گفت: ۴ عضو شورا بر اساس تفاهم‌نامه سال ۹۳ که بین وزرای خارجه، بهداشت و درمان، علوم پزشکی، نظام پزشکی و سازمان میراث فرهنگی امضا شد، تکالیفی را برای دسترسی به اهداف مشترکی در ارتباط با توسعه، تثبیت و مدیریت گردشگری سلامت کشور عهده‌دار شده است که این تکالیف به فعالیت های مختلفی تقسیم می شود. این شورا وظایف مربوط به هر دستگاهی را تبیین کرده است.

وی افزود: استفاده از مزایای روادید P موقعی می تواند در چرخه برنامه های ما باشد که دفاتر خدمات گردشگری سلامت که با صلاحدید شورا فعالیت می کند متقاضی استفاده از این ویزا شود و در بازاریابی هایی که انجام می دهند، نوع بیماران و گردشگران را در قالب تسهیلات این ویزا مشخص می‌کنند.

رحمانی موحد ادامه داد: اگر سه گام اساسی در این شورا نهادینه شود، یکی از آنها دفاتر مجری و فعالانی خواهد بود که شیوه نامه فعالیت آنها تصویب و ابلاغ شده است. گام دیگر شناخت موانع و امکانات خدمات در بیمارستان ها است که به مراحل پایانی رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: گام دیگر نظام قیمت گذاری مراکز است این سه گام تا قبل از سال آینده عملیاتی می شود و در سال های آینده وارد بازاریابی انبوه خواهد شد. همچنین اساسنامه سندیکای پزشکان و بیمارستان های فعال نیز به زودی مشخص خواهد شد.