جاده هراز به همراه جاده کرج-چالوس، مهم‌ترین محورهای ارتباطی تهران-مازندران است که امروز از ساعات ابتدایی صبح با ترافیک نیمه‎سنگین روبه‌رو بوده است.

ترافیک این جاده که از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است، به ویژه در محدوده پلور تا آب‏اسک نیمه‎سنگین گزارش می‏شود.

پیگیری‏های خبرنگار فارس در شرق استان تهران و تماس با واحدهای انتظامی منطقه حاکی است که ترافیک محور هراز در هشتمین روز از تعطیلات نوروزی در عصر امروز شدت گرفته و بر بار ترافیکی منطقه افزوده می‏شود.

این جاده یکی از زیباترین و تاریخی‏ترین جاده‌های جهان است که به انتخاب مردم ایران در سال 89 زیباترین جاده ایران انتخاب شد؛ همچنین این جاده تاریخ منطقه عظیم البرز و لاریجان، آمل و ایران را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و برآورد می‌شود که فقط در ایام نوروز، این جاده میزبان 5 میلیون مسافر باشد.

حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده گاهی موجب به وجود آمدن ترافیک‌های بسیار طولانی می‌شود و به همین لحاظ، پروژه چهار بانده کردن این جاده در دست اجرا بوده و بخشی از این مسیر چهار بانده شده ‌است.

جاده هراز دارای 15 تونل بوده که طولانی‌ترین آن‌ها بیش از یک‎هزار و 500 متر طول دارد و مجموع طول این تونل‌ها به 5 هزار و 700 متر می‌رسد.

اگرچه استفاده از دره هراز به عنوان راه ارتباطی آمل به شهر ری سابقه بسیار طولانی دارد، ولی جاده هراز یکی از جدیدترین جاده‌های خودرویی منتهی به شمال کشور است.

در اطراف این جاده، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی وجود داشته و همین امر نیز موجب ترغیب مسافران بیشتری به استفاده از این جاده شده‌ است؛ با این‌ حال، جاده هراز جاده‌ای ناامن بوده و بخشی از این ناامنی، علاوه بر عوامل انسانی به زیرساخت‌های آن نیز باز می‌گردد. این جاده یکی از محورهای سانحه‎خیز ایران است.

ترافیک‌نیمه‎سنگین در محور هراز+عکس
ترافیک‌نیمه‎سنگین در محور هراز+عکس
ترافیک‌نیمه‎سنگین در محور هراز+عکس
ترافیک‌نیمه‎سنگین در محور هراز+عکس
ترافیک‌نیمه‎سنگین در محور هراز+عکس