در دیدار استاندار همدان، مدیران و فعالان گردشگری این استان با مدیر شبکه مستند سیما، تفاهم‌نامه همکاری مبنی بر همکاری‌های دوجانبه در امر اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری استان همدان امضا شد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در ابتدای این دیدار، محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان با اشاره به عزم جدی استان همدان در توسعه گردشگری گفت : این استان عزم جدی دارد که استان همدان از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود. باید در نظر داشت که امروزه دنیا مزیت های نداشته‌اش را می سازد و تبلیغ می کند ولی این استان با توجه به این همه مزیت های فراوان طبیعی، فرهنگی، هنری و تاریخی، به خوبی به آن نپرداخته است.

سپس امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما با اشاره به اینکه بحث گردشگری از اولویت‌های شبکه مستند است، گفت: شبکه مستند تلاش دارد تا در گام اول برای به تصویر کشیدن و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران اسلامی برای تمام ایرانیان، از تمام ظرفیت‌های خود و پخش آن از شبکه مستند و شبکه‌های دیگر بهره بگیرد.

همچنین در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در امر اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری استان همدان امضا شد.

تهیه و تولید مستندهای تلویزیونی به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری، توانمندی ها و زیرساخت‌های استان همدان و پخش آن از شبکه های سراسری صدا و سیما، استفاده از ظرفیت های استان همدان به خصوص تولیدات صدا و سیمای مرکز همدان و سایر دستگاه‌های دولتی این استان، برنامه ریزی و دعوت از مستندسازان خلاق به استان همدان، بررسی و تولید حداقل 50 مستند با موضوع گردشگری استان همدان و همچنین همکاری در جهت اجرای جشنواره های مختلف از موارد توافق شده در این دیدار بود.