Greece

یونان با میزبانی از حدود دو میلیون گردشگر در یک ماه، به رونق صنعت گردشگری خود امیدوار شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، پس از آنکه کشور بحران‌زده یونان پذیرای حدود دو میلیون گردشگر در ماه ژوئن بود، کارشناسان اکنون به احیای صنعت گردشگری این کشور امیدوار شده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال‌، تعداد گردشگران یونان در ماه ژوئن در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته حدود 15 درصد رشد داشته که می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای صنعت گردشگری این کشور باشد.

کارشناسان علت اصلی این امر را حضور پررنگ یونان در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری و همچنین ناآرامی‌های ترکیه به ویژه در شهر استانبول می‌دانند که باعث شد بخش قابل‌توجهی از گردشگران ترکیه، یونان را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنند.

در همین حال با ادامه ناآرامی‌های خونین در مصر و ترک این کشور توسط گردشگران در روزهای اخیر، پیش‌بینی می‌شود روند رو به رشد گردشگری یونان در ماه‌های آتی نیز ادامه یافته و بخش قابل توجهی از گردشگران مصر راهی یونان شوند.

دولت یونان که همچنان با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از راه‌های فائق آمدن بر این بحران را توسعه صنعت گردشگری دانسته و در این راستا برای جذب 17 میلیون گردشگر در سال جاری هدفگذاری کرده که در صورت تحقق این امر‌، حدود 11 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی یونان خواهد شد.

در ماه‌های اخیر با کاهش چشمگیر هزینه اقامت در یونان، گردشگران این کشور از چهار کشور اروپایی هلند‌، اتریش‌، آلمان و بلژیک رشد چشمگیری یافته و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی در فصل تابستان یونان رکورد جدیدی را جذب گردشگر ثبت کند.

یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود.