Greece

با وجود بحران‌های متعدد در اقتصاد یونان، کارشناسان آینده پیش‌روی صنعت گردشگری این کشور را درخشان می‌بینند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که یونان همچنان با بحران اقتصادی گسترده دست و پنجه نرم می‌کند، کارشناسان شرایط صنعت گردشگری این کشور را

برخلاف دیگر بخش‌های اقتصاد این کشور مطلوب دانسته و آینده پیش‌روی صنعت گردشگری یونان را درخشان می‌دانند.

به گزارش توربونیوز‌، به دلیل کاهش چشمگیر هزینه اقامت در مراکز اقامتی یونان به‌ویژه در ماه‌های اخیر که در برخی موارد تا 40 درصد بوده، کارشناسان بر این باورند که صنعت گردشگری یونان زودتر از دیگر بخش‌های اقتصاد این کشور احیا خواهد شد.

کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که با ادامه روند فعلی، سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی یونان از رقم فعلی 14 درصد به رقم 24 درصد در سال 2030 برسد.

در ماه‌های اخیر با کاهش چشمگیر هزینه اقامت در یونان، گردشگران این کشور از چهار کشور اروپایی هلند‌، اتریش‌، آلمان و بلژیک رشد چشمگیری یافته و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی در فصل تابستان یونان رکورد جدیدی را جذب گردشگر ثبت کند.

مدتی قبل نیز پارلمان یونان قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری یونان از پرداخت برخی مالیات‌ها معاف شده و شرایط سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری دریایی این کشور نیز آسان می‌شود.

یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود.