یونان

آمارها نشان می‌دهند، پس از مشخص شدن نتیجه همه‌پرسی یونان‌، آمار رزرو هتل‌های این کشور به شدت نزول کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، همه‌پرسی اقتصادی اخیر یونان چنان تاثیر عمیقی روی صنعت گردشگری این کشور گذاشته که آمار تقاضا برای رزرو هتل‌ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

همچنین اعلام شده جست‌وجوی آنلاین واژه یونان در میان کاربران اینترنتی 23 درصد کمتر شده است. این در حالیست که این آمار در مورد کشورهای مدیترانه‌ای دیگر چون ترکیه و کرواسی طی هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

مقامات اروپایی هفته گذشته هشدار دادند ممکن است نام یونان از فهرست کشورهای اتحادیه اروپا حذف شود. سال 2014 اعلام شد 13 میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی یونان از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود و این به معنای 7 درصد کل تولید ناخالص ملی این کشور است.

به نظر می‌رسد پوشش اخبار مربوط به رکود اقتصادی یونان تاثیر بسیار منفی روی ذهن گردشگران تابستانی این کشور داشته است.

براساس نتایج پژوهشی که انجمن مسافران بین‌المللی اروپا در میان 22 هزار و 500 گردشگر انجام داده،‌ مسافران کشورهای اروپایی با اقتصاد قوی بیشتر تمایل دارند در شرایط کنونی که یونان با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، راهی این کشور شوند.

به گزارش تراول ویکلی‌، 72 درصد از آلمانی‌هایی که در پنج سال گذشته یونان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند‌، شرایط سیاسی و اقتصادی را در منفی شدن دیدگاهشان نسبت به این کشور دخیل دانسته‌اند. این در حالی است که 93 درصد اسپانیایی‌ها این مسائل را نادیده گرفته و گفته‌اند که اوضاع سیاسی و اقتصادی روی نظراشان درباره یونان تاثیر چندانی ندارد.